Prova-på-dag

gokväll på er!
Denna dag har ja tillbringat i stallet, all the time.
förutom 1 timme då ja lyssnade på redovisningar!

Idag var de såkallad "prova-på-dag", så de kom massa 9or o skulle testa en dag på Strömma.
Och som alla fredagar är vi i stallet, fast idag var de stress stress stress!
Vi skulle mocka, strö, tvätta krubbor o vattenkoppar/hinkar, sopa stallet, alla hästar skulle borstas, utrustning skulle fram osv, men eftersom min klass är så bäst så, gick de perfekt, smidigt och snabbt!

Sen red första gruppen vid 10, o de var man tvungen att se på, helt klart!
de blev dock vääldigt drygt i slutet, så vi gick tidigare än planerat o gick på lunch ;)
o sen red nästa grupp vid 12, då hann vi se ca halva lektionen, o sen drog vi då de oxå blev drygt att kolla på,
för vi hade faktist annat att göra, typ.. packa o greja? ;)

Jag tog bussen 15:11 hem, och var hemma vid 16:30 tiden, så sjukt skönt att vara hemma så ja efter middagen la ja mig o sov 2 timmar, hihi!

ja, va ska ja skriva mer?
Imån ska ja till fader o hämta en dörr-tagg som han glömde lämna innan dom åkte till Egypten i tisdags.
sen så måste ja plugga, plugga plugga plugga!
Så ja, så ser väl min helg ut?

Ha en bra helg, puss!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback