24/8

Go'kväll finisar!
 
Hoppas ni haft en trevlig dag i skolan/jobbet, eller en trevlig vecka hur som helst!
Min vecka har väl inte varit den allra bästa, men synd att klaga!
 
Jag har inte bloggat nu på några dagar, då inprincip allting på internatet har gått åt helvete med. Listan kan göras lång, men:
 
- Internetet la helt av, och de är inte direkt jättekul när man inte har jätte mkt att göra kalla höstdagar som denna vecka..
- varmvatten och kallvatten omvartannat. Ena sekunden har de inte varit något varmvatten i duscharna, för att sekunden efter vara svinkallt så man domnar bort.
- vårt rum går i bitar, drog av fönstehantaget häromdan, toalåstet är paj och toan går knappt att spola..
 
Så nej, de har inte varit en toppen vecka för min del!
Men jag ska inte klaga, har ju iallafall fått träffa dom fina vännerna som jag saknat inprincip hela sommaren. Men internatet är inte alls lika kul nu som de var förut, då Jouren har flyttat in i ett rum där nu under en period - förhoppningsvis.
Så jag hoppas att dom flyttar ut sen, så vi kan få lära känna ettorna utan en jour som skickar ut oss kl 22 varje kväll..
 
Annars har de inte hänt mkt de dagarna jag inte har bloggat.
Red en lektion i Onsdags för Carro, och de gick rent åt helvete. Får skriva ett inlägg om de senare. Och när jag o almina slutade tidigt igår, så satt vi gång o frisserade och badade Leo, de var mysigt att vara några timmar i stallet. Älskar att bara stå o mysa med dom. Bara stå och pussa på deras fina små näsor, finisar är dom!
På idrotten idag gick jag annie och almina Stora Rundan, jag med stavar för att få igång blodcirkulationen. De kändes gött i kroppen efter att ha gått den rundan!

Och så har ja ju åkt hem, vilket känns superskönt.
Är riktigt skoltrött, efter bara 1,5 vecka i skolan.
Massa tråkiga teorilektioner, plugg o bara 2-3 dagar i stallet, gör att man blir skoltrött.
Eller i mitt fall, väääldigt skoltrött!
Men, man får alltid göra de bästa av suitvationen. Eller hur?
 
För nästa vecka blir de dessto roligare,
Måndag - ridning för Carro på Cocktail.
Tisdag - privatlektion för Hanna Bergenkull, troligtvis på Cocktail.
Onsdag - uteritt/lektionsridning för Carro på Cocktail.
Torsdag - Torsdagsröjning?
Fredag - hemgång.
 
ah, de blir alltså en mkt roligare vecka nästa vecka!
Och för att se ännu mera frammåt, så går vi på praktik v. 37 - 39.
Yttligare 3 veckor utan skola, ÄLSKART!
 
Nu ska jag fixa några extra inlägg ni kan få läsa under morgondagen, medans ja vilar ut mig helt. haha!
Puss på er, ni är bäst ♥
 
 
Fina Leo när vi frisserade och badade till honom, nu ser han ut som en häst igen!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback