sista sommarlovsnatten - sen mot tryggheten.

Go'kväll på er!
 
Hoppas ni har haft en mysig dag, ni kan iaf inte varit värre än min.
Klockan ringde på 8:30, petade i mig några skedar yoghurt och bar mig sedan iväg mot Centrum. Hade tid hos tandläkarn 9:20, och de skulle egentligen bara vara en undersökning. Men när hon såg hur visdomstanden såg ut så fick vi priotera den först och ta ut den på en gång. Och de var ju inte direkt de trevligaste jag har sett. Den var halvt delad, och äckligt hålig(ni vet, dedär bruna som sitter i hålen..). Sånna visdomständer är bara till besvär!
Så nu är båda mina uppe borta (dom andra har inte kommit). Och detta var de äckligaste jag har varit med om!
När jag hade tandställning så fick ja ta bort 2+2 hela tänder för att allt skulle få plats och se bra ut, så sammanlagt har jag tagit bort 6 tänder.. och detta var de äckligaste av alla dom!
De slutade med att bara 3 sånnadär "rötter" åkte med och den 4e fastnade fast i käken.. och ni som inte fått era sånna tänder än, DE ÄR INGET MAN VÄNTAR TILL!!
 
Så direkt efter de så har min dag varit kass, massa värk och massa blod.. och pga av allt detta så får ja inte rida eller göra andra fysiska grejer på några dagar. Aja, de kunde varit värre så ska inte klaga!
Sen skulle jag ju oxå till PRK (min gamla ridklubb) och hälsa på mitt hjärta och min gamla ridlärare, bara sådär spontant innan skolan börjar. Men de gick ju åt helvete, då de var rena nigariafallet i munnen.. så istället fick jag snällt stanna hemma och börja packa till Strömma imån.
Dock så får jag bara med mig grejerna som är viktiga för desa 3 dagar, pappa är i danmark o jobbar så resten av grejerna kör vi dit på måndag!
 
Imån är de då dax, press, stress och helveteskap - here I come!
Längtar inte ett dugg efter skolan, dock så längtar jag efter rutinerna som gör att jag blir trygg.
Och familjegemenskapen på internatet. Man blir verkligen som en familj när man bor på ett internat, alla tar hand om varandra och finns alltid för varandra. Det är de jag älskar med internatboendet, gemenskapen, precis som en familj. ♥
 
Nu ska jag skriva lite på novellen, och se klart på Ringaren i Notre Dame.
Klockan ringer på 06:30 imån. FML.

Hoppas ni får ett mysigt avslut på ert sommarlov!
 
Bild från ballongsläppet från Lotta på Liseberg-finalen igår - fantastiskt avslutt! ♥
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback