3/12

Go'dag!
Denna snön.. åh vad jag hatar sverige's vinter, äckligt halt och bara äckligt jävligt kallt!!
 
Min dag började 06:30, tog bussen via Göteborg 07:30 för att vara säker på att hinna bussen 08:30 mot Strömma. Och istället för att stå ute o frysa i en timme som jag fick göra förra veckan beslöt jag för att ta andra hållet o gå på vid Nisseterminalen. Vilket var väl bra de!
Bussen var 10 min sen och när vi väl kom iväg var de mycket snö och halt på vägarna så de var olyckor till höger och vänster. Totalstopp på 40an mot Göteborg och när busschaffören gasade på kände man hur bussen inte hängde med i svängarna.. så de var riktigt halt när inte saltbilarna hunnit fram och saltat!
Kom iallafall fram helskinnad och nästan totaltfrusen efter 2 timmars resande som annars brukar ta knappt 1,5 timme.
 
Första lektionen var föreläsning i brandsäkerhet, räddningstjänsten i Skene var här och föreläste om de och sen lunchade vi. Matte efter lunch och sen har jag varit i stallet och ridit. Dock blev de bara ca 30 min, vilket var tråkigt då han kändes så himlans fin!
 
Så de är de jag har gjort idag.
Nu har jag precis varit o ätit, och ska snart pulsa fram i snön igen för att gå till stallet och fixa och frissera Tjocken så han blir fin till onsdagsens programridning.
Och sen in för pluggning, kolla julkalendern och en varm o mysig dusch!
 
Puss
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback