vikt och kläder - försök att acceptera att du ser ut som du gör, för du duger.

Vikt och kläder.

Detta ämne hänger ihop med maten och ångesten jag känner när jag äter/har ätit. Jag känner mig som ett stort, fult, tjock, äckligt berg som väger över 100 kg, och inte går i vanliga kläder.

Jag vill inte vara smal, som går i tum storlek 32 men jag vill gå i kläder som är i normala storlekar. Jag har storlek 44-46 nu på jeans/brallor och enligt mig är de alldeles för stort. Jag kände detta problem stort idag, då ja ville ha ett par nya chinos och ett par svarta jeans. Ja tog upp ett par 44 svarta chinos, o de sa direkt att ”nej dessa går du inte alls i, du är alldeles för tjock!” och när huvud säger så lägger kroppen bort dom och slänger ner dom i högen igen. De känns bara hemskt fel att ja ska behöva känna såhär, varje gång jag vill köpa något. Alla tankar som säger ”du är för tjock, för att kunna använda detta”.

Jag är nästan hundra procent säker på att jag inte är själv att tänka detta. Men pressen är alldeles för stor, för att jag ska kunna klara av att se mig själv som den jag är och acceptera hur jag ser ut. Jag är också hundra procent säker på att fler känna att de inte duger, och försöker överträna och nästan, sluta äta helt. Tur har min kurator kunna stoppa mig innan jag också slutade äta helt.

Om ni kämpar för att behålla ert liv, kämpar jag för att behålla de som jag har förlorat under detta halvår!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback