Dagens ridpass - Kasanova


Kasanovan - helt jävla underbar!

hade nyss ett nästan 1,5 timmes ridpass(inkl uteritten i ca 30 min) och han var så jävla bra så de finns inte ord för de!

I skogen var han övertaggad till tusen, o de slutade i ett skutt mitt framför en nedförbacke.. HAHA!
alla andra hästar ba "öhm...?" SÅ SÖT! :D
Sen ville han bara springa ut hur den lääskiga skogen o gå omkull Juan ;)

I ridhuset var han ganska lam, lite nonchalant i början men när vi började arbete ordentligt, ställa/böja så gick han fint ner! dock lite tung när han gick ner i början, men sen skärpte han sig och drog in huvudet fin och då blev han genast mjuk o fin! :'D

o i slutet blev han som en dröm, jättefina steg och krökte nacken som en riktig dressyhingst! :D
Snacka om att jag är sjukt stolt över honom, min lilla tjockis :'D

o för min del hade jag en bättre känsla, sittsen var bra (enligt ridläraren) och de var mkt bättre än förra gången! :D
Så nu hoppas ja att ja kan få hålla denna känslan så kommer allting gå så mycket bättre! :)

Och är ny duschad och känner mig fräsh!
Ska snart gå o äta (väcka Emma först..) och sen efter de blire Sätila,
för idag ska vi synda bestämde vi! :D

Puss på er, Micha jätteglad!!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback