sjukling påväg hem ikväll..


en sjukling skriver igen, trotts dunkande huvudvärk o hosta till tusen!

heyhey
eftersom jag är själv nu, kan jag skriva ett längre inlägg om mina dagar här.

i måndags vaknade ja av att alex inte ville gå till dagis, pappa väckte mig som vnaligt 5 min innan vi ska åka. wiie då blev de ingen frukost. -.-'
väl i skolan hade ja 3 lektioner o slutade halv 3 redan. sjukt skönt! efter skolan var de stallet med Disa och Almina. Disas nya häst, Aska, kom i söndags då så nu skulle hon rida henne i ridhuset för första gången. Så de gjorde vi och hon fixade klart stallet så de tog la någon timme eller något. efter de var vi bara inne o myste med datorerna och ja somnade i Disas säng - haha!

och igår hade ja heldag med lektioner, de var sjukt segt. vi slutade iaf halv 3 då oxå o då låg vi i sängen tills middagen vid 16. Och så började ja må dåligt, hosta, hög feber, huvudvärk o halsont.. men trotts detta drog vi till Sätila och köpte halstabletter. VÄL BEHÖVLIGT!
Och lite godis, man mår alltid bättre om man käkar godis, så de är ett bra tips om du mår dåligt.
sen låg vi alla tre i sängen hela kvällen, i värmen!
de var runt - 8 grader igår, och de kändes som minst lika kallt inne!
men under täcket är de så mysigt och varmt!
de slutade oxå med att Disa och jag somnade i min o emmas sängar o almina var vaken under den tiden vi sov, stackarn!

och idag har ja haft 1 lektion, biologi som är hur seg som helst!
Och så har ja nyss kommit in i värmen under täcket från 1,5 timme i ridhuset o kollat när gruppen har hoppat! Man blir lite sugen på att rida när man ser ngn annan rida mitt hjärtegull (Kasanova)..
dock dressyr o inte hoppning ;)
dom slutar om ca 30 min o sen blire mat.
och ikväll hämtar pappa mig på skolan, vill inte riktigt åka buss själv när ja mår såhär..

Nu ska ja värma mig en stund, äta och sen packa!
Mer uppdateringar när ja kmr hem!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback