Bättre idag

Hey på er!
 
Igårkväll hade jag ett stort ångestanfall som varande inprincip hela natten.
Eftersom jag inte haft något kraftigt nu på senaste tiden så väntade jag bara på de, och de var inatt.
Jag gick o la mig vid 23 tiden, svårt att slappna av och kunna somna helt enkelt. Jag tror att jag hann sova ca 20 min innan jag vaknade upp med hjärtklappningar, eller vad man ska säga. Så jag gick upp, drack vatten o satt mig i köket en stund. De som jag brukar göra när jag har svårt att sova. Gick på toa och gjorde mig iordning för natten på nytt, för att sen återgå till sovandet.
La mig i sängen, satt på mig hörlurar och somnade till min Drottning Anja's röst, hon fick lugna min skadade stjäl och mitt skenade hjärta. Tillsalu somnade jag efter ca 1-2 timmars vridande fram o tillbaka och sov ända till 10:30.
Så de är ett tips ifall ni har svårt att komma till ro, ångestattacker med klappande hjärta som blir värre när ni ligger ner.
1. Gå upp, drick vatten o sätt dig i tex köket/badrummet, vart som helst och bara ta de lugnt i 10 min innan du går igen.
2. Om de inte går, gå och gör om allt i badrummet och ta tid på dig, stressa inte för då blir de ännu svårare att somna. Sätt på någon lugn musik/en persons röst du tycker om och slappna av. Stäng av alla tankar och tänk bara i nuet. Då kommer du deffinitivt somna tillslut.
 
Så idag känner jag mig rätt sliten efter natten som varit.
Så idag har ja mobilen på ljudlöst, svarar på sms/ringer när jag ser de.
Vill inte bli störd eller något när jag mår soppas dåligt som jag gör, speciellt i ett tillfälle som detta. Så räkna inte med snabba svar från min sida!
 
Nu över till något lite mera roligare, eller roligare o roligare, haha!
men jag ska iaf packa ner lite kläder, ta en långdusch, ladda ner lite ny musik i Mp3:n och ta en promenard i solen trotts de småkalla vädret. Jag ska oxå fixa hem lite nya bilder på mina fina flickor (Lucy, Anja & Katie), mina pojkar (Johnny, Håkan, Jonas, Dave, Eoin), nya bilder till Strömma som jag tagit genom åren och där jag har mina årstidsbilder, tänkte jag ha 6 bilder där jag rider. Så de ska jag ta och leta efter just nu i detta tillfälle.
Puss!  
 
Ni får en bild på min älskade Novis, som jag saknar så otroligt!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback