Mina 5 dröm fotoresor.

Tänkte skriva om mina 5 dröm fotoresor i världen.
 
Kenya/Tanzania, Afrika
- Tänk, vad coolt att få fota "The Big 5", dvs Lejon, Afrikansk buffel, Vit moshörning, Afrikansk elefant och Leopard. De hade varit en dröm. Jag har ju bara varit på en ö utanför Afrika, så långt ifrån vildmark och savann som möjligt. Så att få uppleva de riktiga, vilda Afrika hade varit en upplevelse utan dess like. Och att få träffa riktiga massajer, mitt ute i vildmarken. åh va najs de hade varit!
  
 
Nord Norge
- Ett av mina mål redan när jag började fota med min lilla Olympus, är att få fota fjordar o landskapen i Nord Norge. De djupa vattnet, stupande bergen och glasklara vattnet så man ser så långt ner i djupet. De blir så snygga kontraster i bilden med de starka färgerna. Och den täta skogen, snötäckta bergen och de slingriga vägarna. Hoppas att jag en dag får uppleva de!
  
 
Borneo, Indonesien/Malaysia
- Ett av mina favoritdjur bor ju på självaste Borneo (Orangutang), så de hade varit en upplevelse att få fota just detta fantastiska djur som faktist nästan bara finns på Borneo och fota dom i dess naturliga miljö. Jag är dock VÄLDIGT småkryps rädd, orm och spindelrädd. Haha och vandra omkring i en regnskog där de är fullt av just dessa djur hade inte direkt varit toppen.. men vad gör man inte för att få snygga bilder?
  
 
Genomresa i Australien
- Australien är helt klart en klass för sig när de gäller djur och naturlivet. Där lever nästan hälften av världens giftigaste djur, ormar, spindlar osv. De liknar INGEN annan natur och djurrike någonstanns i världen. Där lever tex Koala, Känguru och Näbbdjur(oxå ett av mina favoritdjur) som inte finns någon annan stanns i världen! Att få fota de verkliga Australien, dessa väl utvecklade djur som just är anpassade för att leva de hårda livet i Australiens Bush. När jag var liten ville jag bo i Australien, nu när jag är extremt kryp rädd så nä, men att uppleva och fota Australien hade varit häftigt!
  
 
Island
- Island vill både jag och mamma till, för Island är ju en levande vulkanö. Där finns de ett x antal aktiva vulkaner, och hur coolt är inte de? Där finns saker som inte finns någonannan stanns i världen. De är också som en egen biotop. Att få rida Islandshäst, som är Islands urhäst, runt själva ön, hade varit en upplevelse. Och att få fota all dessa saker som BARA finns på Island, hade varit häftigt att ha med i bagaget hem till Sverige. Ett stort plus är också att jag är ett val-fan, jag älskar alla sorters valar och allra mest Späckhuggare, som har genomresa i just Island.
  
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback