mitt första år, Mitt vackra Strömma ♥

Första dagen på min nya skola, Strömma Naturbruksgymnasium, började Måndagen den 15 Augusti 2011.
Ett datum jag sällan glömmer.
Jag åkte bussen, kom till skolan en timme innan uppropet 10:20.
Helt ensam, med Emma i Telefonen så gick ja, med nervösa kliv in till idrottshallen.
tyckte de var sjukt pinsamt då nästan alla hade någon med sig, kompis, föräldrer osv, medans jag var helt själv.
plus att ja pendlade, vilket gjorde att vi pendlare var lite mer för oss själva än dom andra som bodde där.
Jag minns inte hela första dan, förutom att jag var så sjukt nervös och åkte hem vid 22 tiden(vi skulle sova över). Jag grät, skakade och undrade egentligen vad jag sysslade med. Varför sökte jag ens hit, undrade ja från början?!
Jag kom hem, och fick sova hemma några timmar. Jag undrade fortfarande vad jag höll på med hela den veckan. Jag saknade min gamla klass, där jag kände mig trygg.

Jag började umgås med en annan som pendlade i klassen, Emma Carlsson.
o eftersom de bara var vi som pendlade i klassen, så umgicks vi och så, nu började ja känna mig trygg och jag hade nog valt rätt från början.

  
(några av de första bilderna jag tog från Strömma hösten 2011)

Första dagen vi sov på internatet var när vi hade en klasskväll i Oktober 2011.
På livskunskapen bestämde vi att vi åker till Skene någon kväll och bowlar, för lixom, varför inte?
Och vi hade så jädrans kul så de finns nog inte ord på de! Så därför får bilderna stå för texten.
Vi sov då hos Jossan den natten, och herregud vilken kväll!
fest nere hos Albin på nedreplan med massa folk, jouren kom o jagade ut alla.
ja o Emma försökte smyga ner, blev jagade av Jouren hela vägen upp till Jossan's rum, HAHA!

  

Jag o Emma hittade snabbt varandra, och trivdes(trivs fortfarande) att umgås.
Vi funderade även på att flytta in på internatet oxå, för vi hade ju grymt kul den kvällen!
Men innan de provbodde vi en vecka i december för att "prova-på" hur de är, och jag har nog aldrig haft så roligt som vi hade den veckan!
Vi sov 7 pers i tre 80-sängar, vandrade o hoppade på höloftet, levde djävel varje kväll, myskvällar med film och massage och de var oxå den veckan jag för första gången träffade 2orna, och pratade med 2orna.

   
underbaringar! ♥

Vi var fast, efter jullovet, Tisdagen den 8 Januari 2012, flyttade jag och Emma in i rum 214 på nedre botten i Storgården. Plugget gick åt helvete under de året, men vafan har de med saken att göra?
Vi har haft så jädrans kul (nästan) varje kväll och då får betygen ryka lite, för man kan inte sitta o plugga all time long när man hör massa go musik o härliga människor precis utanför dörren!

  
   

Har så sjukt mycket bilder på min underbara klass och dessa människor och lever med ständigt 5 dagar om dygnet, 24/7 så ni får räkna med fler bilder än text!

  
  


 



   

Och mycket ridning har de blivit!
Sen treorna tog studenten fick vi rida på kvällarna, och de har gått supert!

   
   

Vi har inte bara ridit, Ullared med (nästan) bara hästtjejerna var med o levde djävel där i 3 timmar!





Vi vet PRECIS hur vi ska underhålla våran Jour med Jobb (de kan ni läsa i de tidigare inlägget ;))

Och så var de dendär avslutningen idag, känns fantastiskt att jag har klarat ettan.
vilken ja inte trodde den första tiden på strömma!
Men ja har gjort de, och jag saknar redan mina finingar!




Att jag valde Strömma ångrar ja inte, för detta är verkligen mitt paradis ♥
I gonna miss yah, all!
Men vi ses igen den 15 Augusti, då med nya ettor att nolla!!! :D


Ni är så jävla bäst! ♥




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback