Ny systemkamera?

precis som rubriken låter, har länge funderat över att kanske skaffa en ny systemis!
Fast min andra bara är.. 10 månader gammal så är jag ändå sugen på en ny liten bäbis!
och som en ren slump *blink blink* ramlade ja in på www.netonnet.se 's hemsida och hittade denna gooodingen;


Nikon d3200

Sjukt snygg verkligen, måste ja bara säga!
och så kommer de bästa av allt,
- 24,4 megapixel
- full HD inspelning
- 3 tum LCD skärm

Denna hade varit så jääädrans min OM jag hade haft ett sommarjobb (= få in pengar) och hade 6'290 kr.

När ja ändå var inne på deras hemsida hittade ja oxå dessa snyggingar, som ja oxå blev ganska sugen på att ha hemma hos mig:



Nikon d5100

- 16,2 megapixel
- Full HD inspelning
- uttagbar display
Pris: 6'449 kr



Nikon d90

- 12,3 megapixel
- HD filming
Pris: 7'490 kr
MIn fadro har två sånnahär (han är dykare o använder den ena till dykningen) och när vi var på Kolmården förraåret fick jag fotografera med hans ena Nikon d90, och jag är fast. Känns kanske lite onödigt att köpa en egen när ja får låna pappa's, hihi!

Fast egentligen är jag i ännustörre BEHOV av en ny liten kompaktkamera, eftersom den jag köpte för typ 800 kr är helt jävla kass och ska därför få möta sin död. Så ja skulle egentligen kolla en liten kompaktkamera istället för en ny system!
Och så hittade ja denna godingen!


Nikon Coolpix S6300

- 16 megapixlar (alltså mer megapixlar än min systemis!!)
- 10x optisk zoom
- HD inspelning (720p)
Pris: 1'690 kr
Denna har dock sitt pris som ni ser, men jag tror faktist att den är värd de!
Jag är helt totalt fast för denna miniskönhet, så denna blir nog mitt nästa inköp på kamerafronten!

Och jag fyller ju år om sesådär.. 3 månader eller så och då får ja pengar så då kan ja kanske köpa mig en sånhär liten o söt som kan följa med mig överallt o ja kan ge er mer bilder om va jag gör om dagarna, hihi visst är de bra?! :D

Fast iof så skulle ja egentligen inte behöva en ny systemis, är rätt nöjd över min Nikon d3100 trotts sina ynka 14,2 megapixlar!





» Maya

Håller på att börja spara till en ny kamera själv, och det är Nikon D3200 som är tanken att jag ska köpa sen. Har kollat runt lite och den finns att köpa från typ 5300kr om man kollar runt lite, tänkte bara tipsa om att den går att få för under 6000 spänn :)

Svar: hihi ja vill så gärna ha en d3200, men eftersom min kamera bara är 10 mån gammal så får ja allt ta o nöja mig med den ett tag till! den kanske tom har gått ner i pris sen när ja behöver skaffa en ny? (a) btw tack för tipset o kommentaren! :)
Micha

2012-06-15 // 15:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback