Varför utmanar du dig under sommaren, när alla grillar o de luktar sååå gott?!

eftersom ja inte har något annat att skriva om kan ja ju skriva lite om min Vegetariska sommar, som ja går igenom just nu!
____________________________________________________________________________________

Detta är något jag HEEEELT själv har kommit på, testa att vara halv-vegetarian en sommar (ungifär 2 månader) och se om jag mår bättre av de. 
Jag är dock inte hel vegetarian, utan äter kyckling & fisk (så de ska vara lätt för mamma att laga mat.. hehe!)
Annars äter jag Quorn, Tofu, bönor av olika slag, massvis av grönsaker & frukt, osv. Försöker också dra ner på pastan/potatis/ris i så stor utsträckning som de går. Och istället äta Couscous, Bulgur & Quinoa - då de är nyttigare och innehåller mer energi & mineraler.
Och jag känner redan att jag mår bättre, efter bara 1.5 vecka!

Varför gör jag detta då?
- jo, ja har aldrig varit så överförjust i nöt-eller fläskkött, och har faktist varit vegetarian i 8-halva 9an så varför inte utmana mig själv o strunta i att äta nöt-och fläskkött i två månader? för två månader, de är INGENTING! 
Och så tycker jag om att utmana mig själv o se hur långt jag kommer, hihi! 
Om jag blir bjuden på nöt-eller fläskkött så äter jag självklart de, men här hemma så äter ja bara vegetariskt.
Jag gör oxå detta, för att minska på mitt sockerbehov och genom att byta kostvanor helt så tror ja att jag lyckas med att minska sockerbehovet (i form av godis) nu till bara en gång i veckan - vilket är mitt stora mål!
Och att gå bättre aptit, vilket jag oxå nästan har lyckats med, wiho! 

Ja, och de går ganska bra nu om ja får säga de själv!
Är rätt imponerad över mig själv, haha!

Lita av vad jag lever på:


Vegetarisk lasange


Linssallad 


Sesamnuggets m grönsaker


Tomatsoppa 


Fruktsallad i määängder

Vågar ni som jag, byta kostvanor helt och försöka att bara leva på vegetariskt en hel sommar med massa grillningar? ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback