17/11

Go'kväll på er!
Min första jobbdag är avklarad, och nu känner ja mig riktigt mör i kroppen.
Har fått brottats med en ninja till bagge, kvigor som välter ut strövagnen och hanterat en rymling till gris. Så de har varit nästan fullrulle hela dan!
 
Var ute hos fåren kl 7 o började bråka med fodermaskinen.. blir riktigt trött på att ingenting kan fungera när jag vill.. Fast kom på varför de inte fungerade sen, efter att ha dampat på den i 15 min.. haha!
Fixade klart allt hos fåren, kvigorna, baggarna och EBM-grisarna på 3,5 timme.  
De var svinigt kallt, så gick in nästan direkt efter jag var klar (hjälpte Jossan lite med stallarbetet).
 
Nästa pass började jag en halvtimme tidigare för att de var för tråkigt att bara sitta i soffan och bråka med internet. Började då med kvigorna då de var mycket att göra, var klar på 1,5 timme efter mycket brottning av nyfikna kvigor.. Fårisarna tog ca 30 min plus all bråk med maskinjäveln.. kom sedan på att den var tom så de var däför den inte fungerade.. haha! Grisarna fick sin eftermiddagsmat och baggarna sitt eftermiddags ensilage. Efter de slutade jag.

Sen jag slutade så har jag inte gjort mkt, käkat middag, tagit in hästar och sen släppte vi Rosa och Star i ridhuset, där de fick springa av sig!
Och nu sitter jag fortfarande och kämpar med internet. De kommer o går som de vill..
Tidigt kväll idag oxå, så jag orkar gå upp imån!
 
Puss! ♥
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback