26/11

Idag trodde jag att jag var starkare än alla min känslor och all min ångest. Men lixom förut så blev jag lika nockad av mig själv och hur fel jag hade.
Jag blir lika nockad varje gång när bubblan spricker.
Denna bubbla jag hade byggt upp under helgen genom att skjuta problemen framför mig, istället blir jag nockad av smärtan och ångesten blir ännu mera plågsammare än någonsin förut.
Att skjuta sina problem framför sig, istället för att ta tag i dom här och nu blir du bara förstörd av när bubblan spricker. I bubblan är allting så bra och ingen smärta kan ta dig. Du är starkast och inget kan ta sig in på dig. Men när bubblan spricker är du som mest sårbar.
 
Hey förresten.
Kände att jag var tvungen att skriva av mig nu när allting sprack för mig. Bubblan jag hade byggt upp under helgen och skyddsbarriären jag hade runt mig sprack och rasade för mig nu. Allting kom för nära inpå mig och jag hade ingen lust till någonting. Ville bara in under täcket och skydda mig från omvärldens hot och påhopp.
 
Min dag har gått i ett.
Började morgonen med att bussen var 1 timme försenad så jag fick stå i 1 timme i piskande regn och kyla. Inget vidare kan jag säga. Men stod i mitten av folksamlingen så fick ändå lite värme från alla andra runt omkring! Kan oxå medela att de var en snygg kille i dreads på bussen.. mumma säger jag bara!
 
När jag väl kom till skolan så var de mentoristid. Jag och Annie käkade två stora kladdkaksbitar som jag otroligt nog fortfarande är mätt på. Nästan illamående.. haha!
Sen var jag hos kuratorn, grät, var rädd och försökte ta mig ur de jobbigaste att prata om Maten. Hon såg att jag inte åt och påminde mig igen vad som komma skall om jag inte äter. Jag vill verkligen inte hamna i samma problem igen, men vad kan de hjälpas när allting bara faller isär?
Efter de red jag Ådi, dressyr. Gick helt okey faktist. Mer om de i ett annat inlägg.
 
Alldeles strax ska jag upp till Sibirien och ge Jossan nycklar till sadelkammaren och sen byta om, för ska nämligen få rida RosaKosa för att få mig på lite bättre humör..
 
Hoppas ni får en go kväll, puss ♥
 
"Gör aldrig samma fel som jag - ta itu med problemen på en gång istället för att ta de framför dig."
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback