Dag 11

Dag 11. Mina tre favoritfilmer.
 
1. Blood Diamond
 
- verklighetsbaserad film om hur vita människor behandlar de svarta som slavar efter diamanter i Sierra Leone, Afrika.
Det jag tycker om med denna film är att de är så himla mycket känslor i den. Den berättar om hur folket arbetar som slavar och deras pojkar, påväg in i tonåren tas till barnsoldater som lär sig att skjuta allt runt omkring sig för rebellerna. Denna filmen är hemsk, sann och tuff, men ändå sjukt bra! Ett stort plus är oxå att snygga Leonardo DiCaprio spelar en av huvudrollerna. ;)
 
2. Brothers
 
- Handlar om Sam, som är marinsoldat i Afganistan. Hans bror, Tommy, har suttit i fängelse ett tag och ska bo hos familjen när Sam reser tillbaka till Afganistan för att fortsätta sin tid där. Han får dock uppleva något som förändrar han och hans familjs liv för alltid.
Det jag tycker om med Brothers är känslan, när någon man tycker väldigt mycket om, försvinner från än och Grace (mamman i familjen) blir lämnad i flera månader om året med parets två döttrar. De är något speciellt med denna film som jag inte kan sätta fingret på. Ni måste se den själva för att upptäcka de!
 
3. The New World
 
- Den verklighetsbaserade historien om indianprinsessan Pocahontas blir kär i den vita mannen från England, John Smith.
Jag som då är ett trogen Pocahontas fan o både Disney och riktigt format älskar somsagt denna film. För vissa kan den verka tradig och rätt så långtråkig, men enligt mig är den fullkomligt bäst! Jag älskar kärleken som växer upp mellan dom, den som finns men den borde egentligen inte finnas.
 
Detta är mina 3 hetaste filmtips till er.
Självklart har jag några till favoritfilmer, bla:
- The Duchess, The other Boleyn girl, Robin Hood (från 2010 m Russell Crowe) m.f, men dem jag skrev om nu är dom som ligger högst!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback