14/9

Heyhey på er!
Gör ett snabbt inlägg nu, lite om dagen osv. 
 
Åkte iväg till stallet vid 7 tiden, o självklart hade Göteborg de finaste vädret att bjuda på. Fast jag hade regnkläder på mig, så regnade de fan igenom ändå och igenom stålhättorna. Och när man redan är pisseblöt INNAN man ska börja jobba, är de inte alls så jätte kul.. 
Så hästarna o ponnyna fick helt enkelt stanna inne och tråka hela dan. Dom hade så tråkigt, att dom halvt bröt sig ur stallet stuntals, haha! 
Fixade iallafall all förbrukning av ponnymaten nu i helgen, plus deras mineraler och lusern. Så 3x3, 2x5 x 3 = 57  kg ensilage har jag vägt upp imorse. Inte så konstigt att man är trött i armarna.. ;)
När dom fick lunch var alla små och stora nissar nöjda och glada, och vi fick en lugn stund. 
Efter lunchen tog jag itu med borstningen, fast de var bara snabba avborstningar på alla då ingen hade varit ute o grisat ner sig. Så snabbt o lätt. Efter de fick jag sluta, o de var vid 14 tiden. 
 
När jag kom hem tog jag en långdusch, välbehövligt då hela jag var en dammboll, inprincip. 
Sen däckade jag totalt i sängen som en kubbad säl i 2,5 timme. 
De var meningen att jag bara skulle sova en liten stund innan jag tänkte ta bussen till pappa, men de slutade med att han fick hämta mig påväg hem från Åmål. haha! 
Men man blir helt däckad efter ha gått upp tidigt, jobbat hårt hela dagarna o sen fyllt år, haha ;) 
 
Så nu ikväll är jag hemma hos pappa, fått min present som blev 1000 :- och en ny och förhoppningsvis bättre Kompakt kamera, närmare bestämt än Olympus Tough tg-610 som sägs vara lika bra som en systemkamera. Så det känns riktigt bra att få en ny kompakt kamera som jag kan ta med på mina upptåg UTAN att behöva ta med den stora o tunga systemkameran. 
Så min födelsedag känns riktig lyckad! 
Har inte fått allt än så länge, men tänkte ta kort på allt senare någon dag!
 
Imån ska jag till stan, shoppa lite och ta en fika med rommi's Emma o allmänt prata lite om livet. Tänkte oxå shoppa lite grejer till rummet på Strömma. Nya kuddar (och ja, ja ÄLSKAR kuddar!) och hittat ett nytt snyggt påslakan. Resten av pengarna går till min o Almina's Gotland's resa i sommar!! 

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mera, ni får mera inlägg imån när jag har mina egna datorer. 
Puss! 
 
Foto: www.vellalife.blogg.se 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback