28/9

It's friday!
yeah yeah yeah.
haha nä nu ska vi inte överdriva.
Go'dag på er föresten!
 
Hoppas ni haft en mysig fredag, för alla fredagar är supermysiga!!
Idag hade jag ju min sista dag på praktiken, och halvt sjuk som jag är så pallrade jag iväg o gjorde mitt bästa och till en sån bra dag som de går när man har halvt feber o ont i halsen till tusen.
Och ja lyckades ganska bra, dock gjorde ja lättare saker.
Vägde mat x 2, gick ut med ridlärarens hund, borstade hästar osv.
 
 
Fina Buzz! :)
 
Hovis var här idag, så hästarna fick vara inne idag då de tar 3-4 timmar för alla att få nya skor på fötterna!
Så de var hovslagare överallt, skolstallet, ponnystallet och i privatstallet, haha!
Hästarna har nu iallafall fått nya skor på fötterna och blivit verkade, och blivit genomkollade o de var bara en som ömmade (Bonnie) och står nu på vila ett tag fram över.
Hon har dock gått konstigt o känns konstig när man tar in o ut henne från hagen, o hon som är världens snällaste ponny, TRO MIG! När hovis började klämma så började hon bråka, förhoppningsvis är de inte fång på alla fyra :(
De får vi inte hoppas på!
Sen när det var klart, så satt vi oss ner o fikade eftersom de var min sista dag så bakade jag en äppelkaka igår, o tog med hit. Mumsigt kan jag meddela!
 
Smulan blev lite pömsig när hovis var i farten ;)
 
Czero hos hovis! :)
 
Världens finaste ♥

Sedan fick jag sluta och tog en promenix hem på ca 4,5 km.
Jag vet att man inte ska gå hem då, men jag glömde mitt busskort imorse o orkade inte ta på sms, plus att nu har ja blivit av med de två bitarna kaka som ja slök i mig förut ;)
 
nu märker man att hösten är påväg.. dock är de ju bästa foto-tiden!
 
Ikväll ska jag faktist upp till PRK igen, o fota o filma när bästis + folk hoppar, och filma. Fick de som uppdrag av deras ridlärare i tisdags ;)
Så de ska jag göra, bäst o klä sig varmt så ja klarar att stå i ridhuset i någon timme!
 
Ja, de var väl allt för mig.
Ikväll kommer ja redigera film, så jag kommer kanske höra av mig med lite bilder.
Puss! ♥
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback