Mobbning

Jag blir så sjukt förbannad och trött när jag hör ordet mobbning.
Att de finns folk, som är så elaka, både fysiskt och psykiskt elaka mot just en person.
Och hacka på den stackarn, och sen alla andra fega jävlar som bara hänger på och fortsätter och ingen, INGEN som säger ifrån.
Att dagligen få höra hur dålig man är, och utsättas för detta, varje dag, förstår jag.
 
 
Jag blev mobbad utav dom som egentligen ska hjälpa mig - lärarna.
Jag vet precis hur det känns att känna sig dålig och alltid få skulden för inprincip allting.
Jag vet precis hur det känns, att ingen lyssnar på än.
Jag vet precis hur det känns att man inte kan lita på någon.
Och jag vet precis hur det känns att inte ha några riktiga vänner.
 
När jag gick på mellanstadiet blev jag mobbad för att jag red, vek mitt liv åt stallet och hästarna.
Medans de andra tjejerna tyckte om smink, och killar, ville jag hellre vara i stallet där jag kunde vara normal, och leva de liv jag tyckte om.
Jag blev utfryst, de skrattade åt mig och gick ifrån mig om jag var i närheten.
Jag trodde då, att detta bara var tillfälligt och de skulle vilja vara med mig senare.
Men detta pågick länge, under längre tid än jag hade tänkt.
De fanns andra tjejer som oxå höll på med hästar, som var "populära".
Varför kunde inte dom bara acceptera mig oxå?
Var jag för tjock, ful, jobbig, hade jag konstig röst, skämdes dom över mig?
Ja, tankarna gick sådär, under hela åren.
 
Detta pågick under längre tid, jag gick ofta gråtande från skolan och skickades oftas till skolledningen för att prata. Men ingen förstod mig.
FÖR DET VAR INGEN SOM HADE VARIT I SAMMA SITVATION SOM JAG VAR I!
 
Detta pågick ända fram till högstadiet.
De var fram till 8an innan jag började säga ifrån som folk började acceptera mig.
Min finaste Fatima hade dött, och dom skojjade om det, hela tiden.
Jag sa ifrån och sen var det tyst om det.
Jag har inte hört ett ljud om det sedan dess.
Jag trodde att det skulle vara slut där, men nej.
 
Nästa mobbning började på den nya skolan.
Och av lärarna.
Jag fick skuld, för allting.
Ni som säger att ni förstår - Ni måste ha varit med om de för att ni ska kunna förstå hur det egentligen är.
___________________________________________________________________________________
 
Jag förstår inte vad problemet är.
Vad är problemet?!
Kan man inte bara acceptera att folk ser ut som dom gör, men dom är fan lika mycket värda för de!
Och skolan, som inte gör något åt saken.
Tycker ni det är rätt att man mobbar något, tills den tar all skuld på sig själv och väljer självmord som sista utväg?
 
Två filmer om mobbning, hur lärarna skiter i de och skolan som säger att de är inte deras prolem.
 
http://www.svtplay.se/video/316409/bully - dokumentär om barn som är mobbade, barn som har begått självmord pga mobbning och hur föräldrarna kämpar för deras rätt!
 
http://www.dreamfilm.se/film/461/cyberbully.html - en tjej som blir nätmobbad när hon går med i en internet-hemsida.
 
Två filmer som visar hur det är att leva med mobbning!
 
 
Kom ihåg:
Psykisk mobbning är lika mycket plågsamt som Fysisk mobbning!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback