27/4

Go'kväll på er! Hoppas er lördag har varit grym, de har iaf min varit! 
 
Igår så tillbringade vi våran förmiddag/eftermiddag i vackraste Visby. Vi anlände dit vid 11:30, låste in våra väskor och gick innanför murarna, med sikte på att hitta ett mysigt matställe. Hittade ett mysigt cafè/bar med mackor och sallader. Vi tog varsin sallad, och jag valde en ceasar/kyckling-sallad som smakade sååå gudomligt gott. Nog en av de bästa salladerna jag har ätit! Sen fortsatte vi vår tur med lite shopping, och jag fick med mig ett armband med texten "älska livet" som ska få mig att uppskatta livet ännu mer. Fick oxå med mig en te-muminburk och en mumin tesil. Vi var oxå inne på Karamell Boden (där scener ut Pippi-filmerna spelats in) och köpte med oss lite godis. Mellan detta så strosade vi runt på de mysiga gatorna som fick mig att verkligen längta tillbaka till medeltidsveckorna i början på Augusti ♥ 
Vi tog oxå en glass på Visby's största glasscafè, äkta gotlänsk glass. Gissa om den var sjukligt god.. vi trodde vi var i himmlen! Vi tog en taxi bort till flygplatsen vid 16 och vid 17 öppnade dom gaten och vi checkade in vårt bagage. 9 kilo's överviktgt blev de.. woopsi! Kan skylla på att vi har varit borta i 3 veckor ;) 
Flygningen gick iallafall bra, trotts mycket luftgropar som vi åkte upp och ner hela tiden, men de lugnade ner sig när vi kom fram till västkusten. De tar oxå så fort, en timme från Visby är man hemma i Göteborg igen. Smidigt, lätt och helt underbart! Annars får man åka inprincip hela dan med tåg, buss och båt.. 

Och idag var de planerat att jag & bästis skulle till Göteborg Horse Show-mässan, vilket vi gjorde! Vi var där vid 09:30 och intog hela mässan. Fick med mig ett par nya stålhättor (dom andra var hål i botten så jag lämnade dom kvar på Sindarve..), ett par till handskar av de tyska märket (bra att ha ett par extra, då jag älskar dom!) och ett gulligt pannband till fina Cocktail för en billig peng! De var riktigt äckligt mycket folk där oxå, trotts att vi var där tidigt.. Så vi lämnade de redan vid 11 för att sätta oss på mysiga Condeco och tog varsin Citronmarängpaj, och jag festade på en mangosmoothie. Så mysigt ♥ 
Vi tog oxå en liten fönstershoppingrunda på våra favoritbutiker, dvs Carlings, JC och Cubus. Dom höll på att bygga om på Cubus så de hade 30 % på alla klädesplagg. Hittade en snygg jacka och en lång maxiklänning. Men köpte dock inget av dom, så sparade lite pengar! Vi får se om dom får följa med någon annan gång ;) 

Nu ikväll ska jag tillbringa framför tv:n, ska nu göra en kopp te av de goa gotlandsteet som jag fick med mig hem. Imorgon ska jag nog fixa all packning, och sen på kvällen hämtar pappa mig, så tillbringar min kväll hos honom. Ha en bra kväll, ni där ute. Puss 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback