Att dom ens vågar..

Go'kväll på er. Hoppas er påsk har varit bra, det har iallafall min varit trotts att jag inte gjort mycket. Har mest tagit de lugnt, umgåtts med familjen och bara funnits. Min älsta kusin på 25 år kom hit från Stockholm på långfredagen. De var trevligt återseende, då vi ser varandra så sällan förutom när vi är i stugan på Åland en gång om året. Nu har oxå mitt påsklov börjat, älskart! Så resten av denna veckan måste jag köpa allting som jag ska ha med mig till Gotland. Man får alltid tänka tre steg längre när man åker bort på längre resor.. haha! Så jag sa göra en lista och sen bocka av allt som jag har/behöver och skall inhandlas. Ska vi så sjukt spännande att få åka iväg till Gotland själv, bara jag & Annie. Haha ett under att skolan ens vågar släppa iväg oss själva, så mycket dumheter vi gör tillsammans! Är dock redan nervös för flygningen, då jag är flygrädd till tusen och alltid får gå på lugnande när vi ska flyga, haha drogad ;) Men nu har jag glömt ångesttabletterna i skolan, så får klara mig utan dom helt enkelt. Vi får se hur det går! Tror de kommer gå bättre, då jag verkligen har sett fram emot denna länge och de bara tar en timme att flyga, så långa sträckor är det inte! 

Nu kanske vi ska berätta lite om dagen, har hunnit med rätt mycket. Gick upp sent, började dagen med att se ett avsnitt av Mumin, klassikern! Tog sedan en låångfrukost och pallrade mig sedan ner till allum för att inhandla i mitt förråd av godsaker, dvs nötter, frukter och fruset. Ska börja äta vegetariskt nu igen och hålla de resten av veckan. Så inhandlat saker jag kan äta utan att få dåligt samvete ;) 
Sen var jag oxå med mamma in till stan och lämnade kusinen på tåget, bara för att slippa diska! Haha ja har mina metoder ska ni veta, för att slippa de jobbiga ;) 
På kvällen gjorde jag oxå en Granola-müsli med tranbär, pumpakärnor, kanel, äpple och massa annat gott. Imorgon ska jag testa den på min fil, de luktar då gudomligt.. sjukligt gott! Ska göra en annan sorts müsli imån med chokladsmak, lite mer sådär lyxigt ;) 

Nu ska jag avsluta min kväll med första avsnittet av Game of thrones, spännande!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback