Äventyrs dag

Go'kväll! Säger bara en sak, vad har Sveriges huvudstad som är sååå mycket finare än fantastiska Gotland?! Den människa som säger att Stockholm är Sveriges stolthet, har inte besökt de riktiga GOTLAND! Jag blir lika förundrad varje gång jag är här. Gotland kommer alltid vara mitt eget fantastiska paradis!

Idag har vi varit lediga, och turistat runt södra Gotland tillsammans med Annie's föräldrar som kom hit i torsdagskväll. Så vid 12 kom dom hit, vi visade dom runt gården innan vi satte oss i bilen för första stoppet - Gotlands russen på Lojsta hed. Så runda o goa, att man bara vill krama om dom! Dock är dom inte sååå tama.. haha ;) Efter att fotat dom en stund så åkte vi vidare till en liten gårdsbutik i När, där hon sålde chokladpraliner. Vår handledare här på Sindarve fyller nämligen år på måndag, och då passade vi på att köpa en påse med 10 praliner. Och som ett tack för att vi fick komma hit och hon kör oss överallt! Sen åkte vi vidare mot Ljungarn för lite fina bilder vid havet, dock blåste de storm men de blev bra bilder ändå! Klättrade på Raukar och fick supersnygga bilder! Vidare mot Roma för mat, för min del skämde jag bort mig med en pizza och fanta, mums!

Nu ser jag på Let's dance och äter en supergod Mangofruktsallad. Imån så är tanken att vi ska till Visby för mer shopping och bildtagning innanför muren, äta Saffrans pannkaka och göra ännu mer Gotlänska saker!


xx Micha



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback