En sämre dag

Go'kväll på er! Hoppas er dag har varit bättre än min. Ibland känner man sig så himla dålig på de yrket som jag utbildar mig i. Visst, trivs jag jätte bra på Sindarve, vi båda gör med hästarna och dom som äger o jobbar här, förutom en som jobbar i stallet som diskriminerar oss båda framför dom andra praktikanterna. De är vi trötta på, då detta varit ända sen vi kom hit och allting är bara fel oavsett hur vi har lärt oss eller gör de bästa vi kan, så får vi endast bannor, typ som hur dåliga vi är. Visst är de bra att de säger till oss så vi lär oss, men ingenting vi gör är rätt enligt hen. Men vi får hoppas att de blir bättre nästa vecka!

Över till vad vi har pysslat med idag. Åkte först iväg till vetrinären med en halt häst, som fick lite bedövning i skenbenet/hoven som ev skulle hjälpa. De var intressant att se både röntgen bilder och ultraljud av båda frambenen. På hemvägen svängde vi förbi en ridsportbutik, som hade riktigt snygga grejer! När vi kom hem åt vi lunch innan vi gjorde stall och gårdsarbete och kl 17 red vi våra små hästisar en stund i ridhuset. Frost var pigg till tusen och älgade mest fram i traven med huvudet upp i luften, så fick inte direkt någon bra kontakt med honom i traven, så red blandade små och stora volter för att få honom lugn. I skrittarbetet så fick han lugnt och jag fick bra kontakt med honom och han blev mjuk och böjbar i båda sidorna. Så nöjd ryttare och trött häst!

Nu ikväll har jag inte gjort mycket. Ätit en god middag bestående av Laxpytt och kollat tv. Nu tänkte jag kolla film innan jag laddar upp morgondagen med bla ett ridpass på Frost!



bjuder på en gammal bild på lambi

xx Micha



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback