En stund för mig själv

Go'kväll på er! Hoppas allt är bra med er och har fint väder. Här är vädret och humöret på topp (nästan hela tiden)!

Jobbet idag gick rätt så fort. Vi blev klara med fjordstallet vid 10 och gick över till gamla stallet med mockning och lasta matkärror. Vid 11 red vi på pållusarna i ridhuset, och för mig och Felix gick de bra. Han bar sig fint i galoppen första varven innan han sen tyckte de var för jobbigt och protesterade en hel del med tvärtstanna och göra något halvt bocksprång. Haha, söt! Efter lunch så fixade vi fint i ridhuset, mockade hagar och eftermiddagsfodrade. När jag och en annan stallskötare var påväg hem, träffade vi på en hund mitt på vägen. Den lilla stackarn kom direkt till bilen när vi stannade och vi tog in den. Eftersom vi inte kände igen hunden tog vi hem den och ringde runt tills ägaren kom och hämtade han. Han blev så glad, så glad. Så vi gjorde dagens räddning!

Nu ikväll så tog jag en promenix i kvällssolen alldeles själv och pratade med mamma och bästis. Kände att jag behövde prata av mig med bästis om allt som hänt nu senaste dagarna. Nu känner jag mig mer hemma iallafall och de känns bra att vara här. Nu här vi nyss ätit lite gott, frukt och överblivna tacochips och ser nu på film. Fast vi ska nog snart sova, så vi orkar upp imorgon. Puss!



xx Micha



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback