Gotvik

Go'kväll på er! Hoppas er dag har varit bra. Min söndag har varit såå cozy & skön. Inte gjort något vettigt över huvudtaget.. skönt med sånna dagar där man bara kan slappa och finnas! Har ju varit borta nu i 3 veckor med jobb varje dag och endast 3 dagar ledigt, och dom dagarna har vi varit ute o kollat runt Gotland på. Så att komma hem och inte göra någonting var riktigt skönt. Men kan inte undankomma att jag saknarr Gotland så sjukt mycket..
 
För att säga något vettigt jag gjort, så har jag packat allt som ska med till Strömma imorgon. Igår tvättade jag 3 maskiner med tvätt och idag stod torkning på schemat. Sen har allting packats in i väskor till höger och vänster. Såg oxå att mina ridstövlar behöver en omgång av tvålen och fettet imorgon när vi anländer till strömma (lera på hela stövlarna..). Annars så har jag skrikit mig hes framför TVn, de var ju världscup-finalerna i hoppning idag. Enligt mig så skulle Luciana Diniz vinna med sin fina Oldenburgar-valack Lennox (samma ras som Wässlan faktist!). Men grattis iallafall till Beezie Madden! Har oxå tagit en långdusch och upptäckt att min BodyButter Hallon är nästan slut.. så till sommaren måste de inhandlas en ny! En sommar utan BodyButter, är som en sommar utan sol .. iallafall enligt mig ;) 

Annars kan jag berätta något kul, som jag länge funderat på. Har ju länge gått runt och funderat att gå med i en medeltida förening, för att utveckla mitt historiska intresse, träffa andra med samma intresse och åka på event tillsammans. För nu har jag inprincip ingen som är riktigt galen i medeltiden som jag är och de är ett evigt letande efter att hitta någon att gå på ett sådant event med. Så idag har jag mejlat ordföranden i Göteborg's största medeltida förening Gotvik, för lite frågor om deras förening osv. Så hoppas dom svarar snart och jag blir medlem, för nu är jag riktigt taggad va denna sommar kan medföra med sommarpraktik och massa medeltida event att besöka! Vill så gärna besöka medeltidsveckan på Gotland, där alla medeltidsälskare träffas, umgås och lever. Vi får se hur de blir med den saken helt enkelt! 
Annars så ska ev jag och min vän Fanny till Hova riddarvecka (6-14 juli), en helg och umgås med folk som älskar medeltiden. Så om hon får de jobbet, så åker vi dit! Helt klart! 

Nu ska jag nog skriva lite novell innan jag intar sängen. Pappa kör mig till strömma imorgon och hämtar mig vid 8. Har hört att jag är saknad där, så nu ska de bli livat i holken! ;) 

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback