Lång arbetskväll

Go'dag på er! Idag har de varit en lång o seg arbetsdag, men den är inte över än!

Idag är de måndag, och de innebär ridskoleverksamhet här på Sindarve, som innebär en lång arbetskväll. Hela dagen har gått åt att hämta hem alla hästar från skogen, göra allting iordning så de ser snyggt ut, och allt dedär dagliga. Annars så har vi tömkört 4 åringarna idag och vi bytte även hästar. Så idag hade jag den mer rutinerade Kalle, och de gick bra. Snabb i tanken och endast små rörelser så förstod han precis. Lite svårt att få ut honom på spåret tycker jag, men man är ju här för att lära sig!

Nu sitter jag på en pall i stallet och väntar på att nästa grupp ska komma. Dom ska tydligen rida ut, så får hjälpa dom att fixa sina hästar! När jag slutat så blire



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback