Världens bästa prakrikplats

Gokväll, gör ett inlägg nu innan jag ska återgå till filmen.

Imorse inledde vi första praktikdagen med mockning av gamla stallet, och de tog någon timme. Sen bar de direkt av till fjordstallet och ta varsin fjording ut på en uteritt i skog och mark. Jag fick en bångstyrig fjordkorsning vid namnet Frost. Problem vid hantering och speciellt vid uppsittning då han bara gick iväg. Men när man väl kom upp och han fick skritta igång en lång stund och över böja honom i nacken, så släppte han efter fint i slutet och sökte sig ner! Så är riktigt nöjd! Lunch efter de innan häst nr 2 skulle ridas en stund i ridhuset. Där fick jag Limbo, hel fjording som var riktigt trevlig. Lite smålat i början, men när jag fick ett spö och fick fram honom och tog lite hårdare i honom, så blev han mjuk i skritten. Nöjd ryttare där oxå!

Nu när vi slutat så har vi inte gjort. mycket. Mest tagit de lugnt, då vi inte fick en lugn stund igår. Så vi har ätit lite middag, kollat tv och nu kollar jag film. Imorgon ska vi tydligen med till Vetrinären med en ponny i Visby. Så får se lite nytt! Sen ska vi rida våra hästar en stund i ridhuset. Nu blire film, Puss!


Bjuder en bild på fina Limbo frän dagen!

xx Micha



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback