Göteborgs kulturkalas..

Go'dag på er! Nu var de några dagar sedan vi hördes, igen och de ber jag om ursäkt för! Men har faktist inte haft någon speciellt att skriva om då de inte händer så mycket under dagarna här hemma. Laddar nog mest upp för sista året i skolan och de kommer bli tufft och kämpigt. Och kämparglöden lyser med sin frånvaro, men den kommer nog fram snart! 
 
I måndags var jag ju på bio med bästis och såg den mycket omtalade Håkan-filmen. Har aldrig riktig tänkt på hur många människor de faktist är i hans texter.. haha men den var riktigt bra och sjöng med i alla låtar för han är ju helt fantastisk, Göteborgs stolhet Håkan Hellström! Efter bion så åkte jag hem till pappa, för att fira lillebror. Dock blev de ju åt helvete då min styvmor verkligen hatar mig, pratar inte med mig och är allmänt otrevlig mot mig. Jag, eller pappa vet inte varför hon blivit sådan för vi har alltid gått ihop annars. Men nu går de verkligen inte och jag vet inte riktigt vad jag ska göra heller, för de känns som att, vad jag än gör så blir de bara fel och hon blir ännu mer förbannad. Jag blir lixom, helt ställd och vet inte riktigt hur jag ska hantera sitvationen som jag på något sätt har blivit inblandad i. När vi är iväg och åker är de inte alls lika mycket agg hon visar mot mig, de mesta kommer när vi är hemma hos pappa och jag känner mig inte välkommen dit längre. Därför skriver jag inte lika mycket om att jag är där, för i måndags var faktist första gången sen julas jag sov där. Är man inte välkommen där längre är de bara att hålla låg profil för jag har lika rätt att träffa min pappa och min bror som hon har! Nog pratat om de. 

I tisdags åkte jag hem tidigt innan satmaran skulle komma hem igen (pappa hade åkt till jobbet). Så jag var hemma hos mamma redan vid 10-tiden, käkade frukost och somnade sedan mycket mysigt i soffan och sov där tills mormor kom hem vid 12. Hela den dagen kände jag mig mycket nere och väldigt olustig till livet. De hade nog att göra med måndags tjaffs och bråk med styvmamma. Skulle egentligen träffa Hejo på kvällen, men skippade de och försökte tänka på allt possitivt, dricka mycket gotlänskt te och rensa bilderna från medeltidsveckan.
 
Och idag har de redan hunnit bli onsdag, och jag gör fortfarande ingenting. Eller jag ska iväg till Göteborg ikväll med Bästis & Hejo för att gå på Göteborgs kalaset och ta en fika. Ska bli massa mysigt! Så ska göra mig iordning senare, kolla vad de finns att ha på sig och börja tvätta alla mina kläder som kommer från Gotland.
 
Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag, vi kanske ses på kalaset! Puss 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback