Home sweet home - nope!

Go'kväll på er! Nu var de några dagar sedan vi sist hördes, och jag är, sorligt nog, hemma i Göteborg efter mina 8 underbara dagar på Gotland. De var med en klump i magen och mycket ångest jag lämnade världens vackraste plats. 
 
I fredags hade jag iallafall en helt underbar sista dag. Gick på en konsert med Gråfötterna tillsammans med en familj jag umgåtts med mycket under veckan. Gick efter de iväg till marknaden för att umgås med Malin, vi såg lite TRiX-show, shoppade lite på marknaden, åt glass i hamnen och vi avslutade med Improbataljen dvs improvisations teater, riktigt roligt! På kvällen köpte jag med mig en sallad och satt mig vid strandpromenarden och njuta av mina sista timmar på Gotland med solnedgången. Så himla fint är de, blir alldeles gråtfärdig. Senare kom även Ronja och Erik dit, vi tog en promenard kring ringmuren för att lyssna på Jubeleums-konserten dom hade (hade ej råd att gå in..) och vi avslutade vår kväll på Kapitelhusgården med några cider, dans och musik till Patrask. Hade en helt fantastisk kväll och kom hem runt 2-tiden. 
 
 
    
 
Igår, lördags, så var de hemfärd. Vaknade upp med världens ångest och ville verkligen inte. Känner alltid samma sak när jag ska åka ifrån detta underbara ställe. Menmen, vardagen kallar och de är bara att ta tjuren i hornen och göra dagen till den bästa, som jag brukar göra när jag mår dåligt! Innan vi åkte hem så till hamnen, dom åt glass och jag köpte en smörgås att ha med på båten, då jag inte hann äta frukost. De tre timmarna gick jätte fort och våran resa hem till västkusten gick väldigt bra och vi tog även en matpaus på MAX. Kom hem vid 20:30 tiden igår och träffade även min gamla stallvän Hejo på bussen, så vi ska ha en liten träff någon dag denna veckan! 

Och idag, Söndag, träffade jag bästavän. Vi gick i allum och hon stor shoppade kläder medans jag var smakråd. Fast fick med mig en BH på rea, där gick de köpstoppet ja! Men behöver nya BHare då alla mina lixom försvann iomed flytten hem från Strömma i våras. De var iallafall en välbehövlig sak! 
 
Imorgon så är tanken att jag o bästis ska iväg på bio, och se Håkanfilmen som vi har tjatat om läänge. Dock har hon redan sett den men enligt henne var den bra att den gick att se igen. Och sen på kvällen ska jag till pappa och fira lillebror som fyllde 4 för några veckor sedan. Så ja, de är tanken! Stannar nog hos pappa den natten. 
 
Hoppas er dag har varit bra, nu ska jag börja rensa Gotlandsbilder. Ha de bra, puss 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback