Possitivt & Negativt

Go'kväll på er! 

Hoppas era dagar har varit mysiga. Mitt humör o min possitiva tillställning till skolan har verkligen varit upp o ner. I onsdags var jag sååå taggad på att skolan drar igång, eller speciellt för att ja får flytta in på internatet igen o träffa alla fina igen. Men den possitiva känslan försvann redan igår när jag är hur skoltrött som helst, och på detta en grovlig ångest som inte ger sig. De är en riktig pina på dagarna medan på kvällarna kommer allt possitiva fram som jag, omedvetet, gömmer under dagen och jag lever verkligen ut på kvällarna/nätterna. Då är allting så himla possitivt och bra. Nu känns de relativt bra, har två dagar ledigt nu som jag bara kan göra vad jag vill på, fundera över saker o ting som jag gjort dumt under veckan. Kände direkt när jag kom till skolan, att detta med maten kommer bli ett stort problem även denna termin. Har ätit ytterst litet/skippat någon måltid någon morgon bara för att jag inte orkar med någonting. Jag har grovligt mycket ångest under morgonen och de släpper inte förän efter skoltid. Så dum som jag är, så skippar jag allting och lägger alla problem framför mig. Precis så man inte ska göra. Åh vissa dagar känns de allt för meningslöst för att kämpa emot!

Nog slutpratat om de, de får komma upp i ett annat inlägg sen om jag vill skriva om de. Men de är inte så illa med skola ändå. Har några hyffsat intressanta lektioner detta sista år, bla Djurens hälso & sjukdomar, den verkar väldigt rolig och Idrottsspeciallistering, där jag har valt inriktning dressyr. Resten av klassen har valt hoppning och en har inte bestämt sig än, så de blir eventuellt bara jag som kör dressyr. Privatlektion med ridläraren är precis vad jag behöver för att de ska bli bättre, woho! Dock så har vi inte hästar så de räcker för tillfället då vissa är sjuka, skadade och inte helt igångsatte och lilla fina Cocktail är ju såld så han är ju inte kvar. Men idag fick vi faktist en ny häst, Star Boy som han heter. Riktigt fin! De roliga med han är att han är halvbror med Parad, en häst som står uppe på Partille RK där jag red förut.. haha!

Ikväll förövrigt så har jag varit hundvakt åt grannens fina Engelska Bulldogg-tik Hädda. Så himlans go o mysig! Och så kan jag berätta något riktigt roligt, DEN 7 DECEMBER GÅR JAG O BÄSTIS PÅ HÅKAN HELLSTRÖM I SKANDINAVIUM! 
 

Gonatt på er, puss 
 
Bild från gårdagen's grillning som Bella tog! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback