C..

Go'dag på er, finisar! Hoppas allt ät bra med er, hos mig är allting lugnt. Jag har fått lugn i själen, känner mig lugn och de har inte varit tidiga morgnar, stressade eftermiddagar och råpluggande kvällar och helger. Denna vecka har jag haft sovmorgon till efter lunch, och haft softa lektioner (knappt några lektioner alls..) och pluggandet har jag redan fixat!
 
Igår så hade jag somsagt sovmorgon till 12:20, så under min lååånga sovmorgon så hann jag med mycket. Gick upp vid 9 och slängde då in en maskin tvätt. Sen åt jag frukost i lugn och ro i stugan framför julkalendern. Efter de så drog jag på mig träningskläderna och gick ut för att löpträna (i solljus för en gångs skull, woho!). De blev ca 40 min med både löpning (korta intervaller) och PW i ett lugnt tempo. Sen kom jag in och gjorde mag, rumpa och ben övningar, så nu har jag lagom träningsvärk i kroppen kan jag säga! 
12:20 hade jag iallafall min första riktiga lektion, Samhäll, ett hål och sen vid 14:20 åkte vi iväg och hade simprov. Inte så taggad då jag egentligen inte tyckte om att bada, men jag och Annie plaskade runt i barnpoolen och åkte vattenruschkanan några gånger tills vi fick skäll, haha! De gick iallafall bra att både dyka, simma och livrädda. Vi var hemma vid 17-tiden igen. Då åt jag och Nilsson middag och satte oss ner för att plugga ett tag. Dock blev de inte mycket pluggande, men lite fick vi gjort iallafall! Efter kvällsfikan så var vi i västergår'n med tvåorna och busade runt. Saknar verkligen kvällarna i storgår'n där vi busade runt och sprang i korridorerna dygnet runt. Man blir så isolderad när man bor nere i Bullebyn.. Men de är ändå lite skönt att bo här! 
 
Imorse vaknade jag upp och var helt död, haha. Vi skulle ha en såndär temadag med olika saker vi skulle göra. Men jag, som hade ett muntligt förhör med samhällsläraren, skippade de och pluggade jävel på både samhällsförhöret och djurvårds-redovisningen. De kanske inte var så bra att skolka från temadagen, men pluggandet lönade sig, nu har jag C i både Samhäll och Religion, woho! Djurvården har jag fortfarande lite kvar på men de tänkte jag göra nu ikväll. Under eftermiddagen (buffertdagen) så var jag i stallet, tränade på att knoppa, fläta och linda, för de är jag så dålig på.. haha så gjorde de några gånger innan jag gick in. Hade en tid hos kuratorn 15:30 så var där en stund oxå och pratade lite, hade inte så mycket att prata om eftersom de känns rätt lugnt justnu i sinnet och skolan. Efter de åkte jag till Sätila för att köpa yoghurt och frukt, för de tyckte jag att jag förtjänade! Nu har jag ätit lite middag, så tänkte diska upp allt nu och sen dra på mig träningskläderna och ta en löprunda/PW runt härkila och göra ett litet styrkepass med övningar. Japp, så får de bli! Ha en fortsatt bra kväll, puss! 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback