Kass uppdatering

Go'dag på er! Woopsi, nu har uppdateringen varit kass igen.. ber om ursäkt för de men har lagt data-livet lite åt sidan nu de senaste dygnen bara för att leva. De har iallafall hänt mycket sen vi senast sågs! 

I söndags så gick jag upp vid 9, åt frukost och gjorde mig iordning för att åka till Haga julmarknad, en tradition varje jul! Mysigt med massa fina marknader som sålde allt från mat till grytlappar som små tanter sålde. Kollade runt på lite allt möjligt i ca 1,5 timme innan vi åkte vidare till nordstan för att shoppa vidare. Kollade efter ett speciellt doftljus, men självklart fanns inte den så jag köpte inget förutom ett par snygga örhängen till jul. På kvällen började vi göra julgodis, och jag gjorde dessutom en flaska chai latte-sirap att ta med till julfikat på skolan i måndags, men självklart glömde jag de.. 
Sen tog jag oxå en låååångt dusch o fräschade till mig extra, för nästa helg jobbar jag.. 
 
Igår startade jag dagen med körlektion kl 10 och de gick helt okey, de är ju nästintill omöjligt att de gick som förra gången då verkligen ALLT gick fel under 45 min. De kändes bra iallafall och vissa saker har jag börjat få in och vissa saker behöver jag träna mer på. När jag till skolan igen hade jag stallet hela eftermiddagen. Två tjejer i klassen hade ridlektionen och vi red balansövningar, förvändgalopp och korta och länga galoppen mellan två bommar. Och jävlar vad Bohun taggade till för EN bomm.. haha! Han körde fullt ös medvetslös när vi skulle korta, så jag galopperade runt TVÅ varv fullt ös i ridhuset innan jag la honom på bommen och då gick de bra, vid andra försöket la jag honom oxå på andra försöket och lyckades korta honom först och sen länge till 5 galoppsprång, men jävlar vad han tyckte de var kul. Lycklig hest haha! Sista lektionen hade jag svenska som gick rätt fort då internetet slutade fungera så vi fick oxå sluta. På kvällen bakade jag och några andra tjejer i klassen julgodis, så de blev pepparkakor, mozartkulor, knäck, fudge (som blev kola) och chokladkola. Mysigt värre! Så på kvällen fikade vi med de framför julkalendern, och vi har mycket kvar.. så ikväll blir de ännu en fika! 
 
Imorse var de segt att gå upp. Men hade iallafall en inställd mattelektion som blev att vi hade religion istället så nu skipper vi den imorgon woho! Sen hade vi två timmar samhäll som oxå gick rätt fort. Nu efter lunch har jag haft en specialidrottslektion, har nu ett håll och ska strax springa iväg till sista lektionen, idrott. Så dubbelpass träning blev de idag! 

Ikväll har jag en tid hos kuratorn vid 19, ska hinna till sätila innan o köpa mjölk åt en sambo för hennes drack ja nyss upp.. haha! Sen blire väl mer fika med julgodis, borde plugga TK oxå så de får hinnas med oxå! Nu ska jag dra mig upp mot idrottshallen, pussokram! 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback