Ny vecka, nya utmaningar!

Go'kväll på er, läsare! Hoppas allt är bra med er, idag är de måndag. Ny vecka, nya möjligheter att lyckas!
 
Jag vaknade vid halv 8 idag efter en godnatts sömn. Så jag packade ihop mina saker, flyttade över mina saker stugan och sen hoppade jag in en snabbis i duschen (då jag inte orkade göra de igår, haha!). Efter de så satt jag under täcket en låång stund och åt en god frukost framför julkalendern. Sen vid 9:17 tog jag bussen mot Skene, för att börja veckan med körlektion. Och idag gick de bättre än förra gången, har börjat få lite bättre klem på allting nu så nu rullar de mesta bara på. När jag var klar med körlektionen så missade jag precis bussen hem till strömma. Så tog en sväng förbi Coop och köpte med mig lite frukt och drickyoghurt. När jag kom hem så åt jag soppa som jag hade kvar från gårdagens lunch och stack ut till stallet. Skulle egentligen vara med på kadrilj-träningen idag, men eftersom jag inte ska vara med på den så frågade jag ridläraren om jag fick rida ut istället och självklart fick jag de. Red iväg vid 13:30-tiden och var ute i ca 45 min. Tänkte först rida långa rundan och träna kondition i backar i trav med Bohun. Men han började bråka och fjompa sig när han kom på att han var själv (han blir lite mesig då o tror att allt ska äta upp honom..), men efter mycket övertalning fick jag upp honom och han fick trava uppför den lilla backen mot skogen, vilket han tyckte var jättekul med spetsade öron. Sen när vi kom till en raksträcka så började jag arbeta honom i låg form och han kändes hur fin och arbetsvillig som helst. På hemvägen så blev han väldigt pigg och framåt. Så vi la in lite gas och stopp så han skulle lyssna på mig. Men de gick jättebra tyckte jag! Sen efter de fick han sig en makeover, frisserade både hovskägg, öronhår och svans. Så på onsdag tänkte jag fortsätta med rycka man och kanske rida ett ridpass ute i skogen. De är nämligen bufferteftermiddag o jag har inget efter mig så ska tillbringa de i stallet och knoppa, linda och kanske rida, blir mys! Efter ridpasset hade jag en timmes svenska och sen middag. 
 
Så ikväll har jag inte gjort mycket. Var en sväng i sätila med folk, bara för att. Sen tog jag en PW-uppvärmning i mörkret och gick in och gjorde magövningar innan jag tog täcke, dator och kvällsmål och bänkade mig här i soffan några timmar. Imorgon börjar jag 12:20, så de blir sovmorgon men ska oxå hinna med att tvätta, träna (löpning lr PW) och städa stugan. Ingen rast och ingen ro! På eftermiddagen ska vi åka och simma med klassen, vilket jag INTE längtar till.. (hatar att simma..) så ja, vi får väl göra de bästa av sitvationen! Hoppas ni haft en bra måndag, puss&kram 
 
En bild på lilla Booo idag 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback