Dagens ridpass - Cocktail

Fick ju somsagt rida Cocktail idag, eftersom vi egentligen skulle ha ridning men ridläraren var sjuk så vi fick HÅL. Men eftersom jag ändå sett fram mot ridningen och ville rida, så frågade jag vår stallskötare om jag fick ta Cocktail på ett ridpass i ridhuset. Eftersom han endast stått i sjukhage idag och inte kunnat röra sig allt plus att de var pissblött så fick jag först ta in honom så han fick torka upp någorlunda. 

Kom upp till ridhuset, och han var ju lagom TERROR och lagom LADDAD till max. Stått sen torsdags då ettorna red ett lätt pass på honom och när ja drev på han lite med skänkeln kickade han upp mot den, HAHA! Så han var taggad, pigg, glad, damp, terror och allmänt superstark idag. Hann värma upp i skritt & trav i ca 15 min, när ja längde traven och tog fram handen lite så han fick sträcka på sig, försökte han dra huvudet mellan benen och kände då att han kommer bocka.. haha! Första galoppen så galopperade han mer på stället och luften än på marken.. försökte igen men han gjorde samma sak, så jag satt av och bad Josse ringa Natta som kom upp med en longeringslina, så han fick springa på lina i ca 15 min. Där bockade han högt och vilt, trodde han var bäst och starkaste och kunde springa fortfast.. haha! Trodde inte denna ponnyn hade så mycket energi eller kunde bocka så mycket som han gjorde.. men de var kul, roligt att 21-åringen beter sig som han är.. 6 år igen? ;) Iallafall om man sätter krav på honom!
 
De är somsagt tur att han är söt! :)
 


» Tove

Jättesöt!

Svar: ohja, för söt för sitt egna bästa ;)
Micha

2013-02-06 // 15:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback