nappning & sondmatning.

Hey på er! Hoppas er helg har varit bra och ni är utvilade till skola och jobb imorgon. Min helg har varit lärorik, kall men riktigt mysig och rolig! Fick jobba jävul idag, än så länge har två stycken får lammat var sitt lambi. Dock är ett av dom mycket dålig skick och nu har vi fått sondmata henne. Troligt så får vi ta bort henne imorgon när personalen är tillbaka.. känns lite jobbigt att behöva ta bort ett litet lambi.. men är man djurskötare så får man ta de.. "/ 
Är iallafall glad att vi har TVÅ fungerade mular ("autobilar") som jag har kört runt med i all panik mellan alla stall, hagar och fårhus, de första lammningarna började redan efter lunch så jag har fått åka till fårhuset och kollat till dom mellan alla andra stall. 
 
Är inte riktigt klar än faktist. Var nere nyss och vi fick sondmata en av bäbisarna som jag sa förut. Om ca 30 min ska jag ner igen, sista nappningen av bäbi'n, sondmata och ge tackorna nytt vatten och lite mera mat. Vi får se om jag ska nappa lilla bäbi'n på kvällarna nu oxå, då jag gärna har ställt upp med att göra de. Så hoppas hoppas hoppas, älskar att sitta och nappa, sååå mys! ♥ 
 
Nu taggar vi skola 5 dagar innan jag ÄNTLIGEN får åka hem!!
 
Min & Almina's bäbi, Bosse ♥ 
Som vi hade förra året, mysmysmys 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback