Vart är värmen?!

Go'kväll! Hoppas ni har klarat er undan regnet de senaste dagarna. De har hunnit bli 2 Juli och de är högst 18 grader, VARTFAN ÄR SOMMAREN OCH VÄRMEN?!
 
De senaste dagarna har det inte hänt mycket i mitt rätt trista liv. I söndagskväll gjorde jag två olika sorters müsli, en nyttig Grandola müsli med äpple/apelsin-smak med pumpafrön, solrosfrön, tranbär och linfrön. Gjorde sen oxå en lite mer "onyttligare" men ändå nyttig, Choklad müsli med valnötter, kokosflingor, pumpafrön och linfrön. Både smakar gudomligt kan jag meddela! 

Igår, måndag, så spenderade jag mina första timmar i väntan på att Liseberg skulle öppna, så vi kunde hämta biljetter till Lotta på Liseberg. Gratis underhållning kan man inte gå minste om när man ändå inte har något annat för sig, haha! Men om jag hade vetat att de skulle REGNA HELA KVÄLLEN igår så hade jag faktist sluppit att åka dit. De var regnigt, kallt och blött. Hade med mig kameran och tänkte ta lite fina bilder, men de sket ju sig och fick endast några bilder på Lotta när det inte regnade som tusan.. Trotts att jag hade regnponcho på mig, så var hela jag blöt och kall. Men myste ner mig på kvällen med te, doftljus och en bra film! 

Imorse vaknade jag upp vid 09:30, inte världens piggaste men däremot hungrigast. Så gick upp och käkade en god frukost innan jag mötte mamma nere på PartilleRehab. Var nämligen hos sjukgymnasten idag och hon kände och kollade igenom min rygg, då jag inte har känt någon skildnad och ryggen krampar emellanåt. Först så trodde hon att några kotor i ryggen hade flyttats och bäckenet var snett, men efter att ha gjort några övningar där de inte känt som någonting, så var de inte så illa. Dock så är jag fortfarande svullen och kommer vara de i minst 6 veckor till, så har fått några övningar som jag ska göra för att hjälpa till med läkningsprocessen. Fick oxå klartecken att rida och göra saker som vanligt, då de skulle hjälpa läkningen. Så de får ja göra ett par veckor nu! 

Imorgon har jag en tid hos frissören 10:15 och då ska de färgas och fixas. Funderar sen på att ta en sväng ner till allum och köpa lite behövliga grejer. Fast de beror ju helt på hur vädret behagar att bli.. 

Och på torsdag ska jag till Onsala, till Josse och sova hos henne tills fredag. Tanken är att vi ska rida och bara umgås. De blir nog mys! 

Puss 
 
Gammal bild när jag och Ravi kör räjser-pass i paddocken för 3 år sedan, finafina Ravioli 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback