en vecka sedan sist..

Go'kväll på er! Nu har de nästan gått en vecka sedan vi hördes senast! Och mycket har hänt! 

Måndags så gick jag upp 06:15 som vanligt, och gjorde mig iordning för ännu en praktikdag. De var oxå första dagen på dagridlägret på ponny, så de var riktigt mycket folk överallt och ingen direkt lugn och ro. Vi gick iallafall igenom hästarnas utrustning för dom som redan hade åkt till bete, putsade och kollade över så inget var sönder och vad som behövde bytas. De var inprincip de vi gjorde hela dagen förutom de vardagliga som mockning, fodring, in-och utsläpp. På kvällen så åkte jag in till Liseberg för att gå på Lotta på Liseberg, bra stämning, mycket folk och mycket allsång. Så mysig kväll där!

Tisdags så var de som vanligt, inget speciellt hände. Min lärare var och hälsade på, och hon var riktigt nöjd över att min praktikplats blev så bra tillslut, då de var så svårt och hårt i början. 

I onsdags så var de oxå helt vanligt, högtryckstvätten drogs fram och vi började städa halva delen av stallet. Så de var översvämning då brunnarna var igentäppta med torv, så halva dagen bestod av att ta bort "gegimoj" som jag och Louise så fint döpte de till ;) 
Efteråt så åkte jag hem till pappa för att se om jag kunde komma in i lägenheten, vilket jag kunde. Dörren stod upplåst och hade tydligen gått i baklås, så jag kom in och vattnade blommorna och tog in posten. Övervägde att sova där, men struntade i de och åkte hem till Partille istället. På hemvägen köpte jag oxå hem lite gott-gott som jag festade på i tv-soffan. 
 
Torsdags var de likadant som onsdagen, bestod av tvätt, mycket regn och hästar som inte ville ut i hagen.. haha! 

Igår, fredag, så avslutade jag min 4 veckors praktik på Göteborgs fältrittsklubb och bjöd på drömrulltårta som jag gjorde dagen innan. Den blev inte lika fin och fluffig som jag trodde den skulle bli, men helt okey och dom tyckte om den! På morgonen fick jag oxå äran att rida lite på en av skolhästarna. Ett brunt, och oerhört känsligt sto. Men mycket snäll och samarbetsvillig trotts några missförstånd. Hon är oxå runt 170 cm, de var länge sedan jag red en stor häst, haha ;) 
Fick oxå mina omdömen från handledaren som skrev: 
"Michella har varit jätteduktig! Passar tider, lär sig fort rutiner och har ett gott horsemanship. Duktig på att arbeta i team med alla anställda. Har även fått handleda våra feriearbetare emellanåt. Vi har haft mycket glädje av att ha 'Micha' här!
Kan man säga att de var mer än bra, gryymt skulle jag säga! Har sagt att jag eventuellt kommer tillbaka om jag inte hittar något annat under nästa praktikperiod. Och jag var så välkommen tillbaka, de känns bra :) 
 
Idag, lördag, har de regnat, regnat och regnat lite till. Så jag vaknade 10, åt lite frukost innan jag gick och la mig igen och såg på filmer och serier och druckit chailatte. Tog faktist inte på mig förän vid 14:30 och då såg de exakt likadant ut som när jag la mig.. haha! Denna dag har jag alltså bara slappat och inte gjort något nödvändligt alls. Imorgon har jag iallafall planer på att göra gifflar, för de ska tydligen regna lika mycket imorgon.. Då är de bra att vara inne och tjocka sig med massa gott! 

Puss! 
 
Bjuder på en bild på mig & Alex från Julas.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback