Tre dagar sedan..

Go'kväll på er! Hoppas era senaste tre dagar har varit bra, sen vi senast hördes. 

Har inte varit på jättebra blogghumör just nu, är nog inne i en rejäl dipp i livet och är mest trött på allt och alla under mornarna. I just de tillfällena vill jag bara försvinna under jorden och ligga där, aldrig mera gå upp. Praktiken var inte så kul som jag hoppades på och förväntade mig, utan är mer som en vanlig ridskola utan några konstigheter. Får oxå mest klara mig själv och hitta saker själv jag kan göra, vilket är svårt då jag inte känner till stället så bra. Men är med på de dagliga med de andra, såsom mockning (till viss del), fodring, in och utsläpp osv. Sen när dom andra har rast eller gör något annat så försöker jag hitta saker jag kan göra. Igår så fick jag ta hand om den nya praktikanten som knappt kan svenska och fick sätta både honom och mig i sysslor. Han är trevlig och så, även fast vi har komunikationsproblem! Och idag tog jag tag i alla ponnynas träns, putsning och infettning och hann med 8 av sammanlagt 52 träns.. Så nu har jag något jag kan sysselsätta mig med imorgon när jag inte har något bättre för mig! Tänkte oxå ta sadlarna när jag ändå var i farten och ta en titt på alla benskydd och schabrak. All utrustning helt enkelt ska vara rent, helt putsat och/eller infettat innan dagridlägrerna börjar vecka 26. Och de är sammanlagt 52 hästar och ponnyer, så nog har jag att göra! 
 
Igår så tog jag oxå en snabb dejt bästis i stan, trodde ALDRIG NÅGONSIN att jag skulle gå med smutsiga och dammiga ridkläder.. men nu är de gjort! De blev endast två snabba besök på Cubus och Carlings, för att hitta en present till Josse. Efter de åkte vi hem, och till helgen eller nästa vecka så tar vi nog en fika över en låång pratstund  efter jobbet tror jag. Är väldigt välbehövligt! 

Nu ikväll har jag inte gjort så mycket. Fixat iordning all tvätt som min snälla mormor tvättat, gjort en god sallad till morgondagens lunch och gjort iordning mig på kvällen. Ringde oxå Josse då hon ville prata lite om hur de är på praktiken osv. Nu har jag tänt doftljus som luktar såå underbart, men ska faktist ta och sova nu, då jag jobbar igen imorgon och är ledig på fredag istället. För då blire ev till Marstrand för Medeltida-festival med Narrarna (Marcel ♥) och Bastardus SaNS, ser fram emot mycket medeltid, härligt folk, god mat och mycket skratt i årets första medeltids festival! 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback