Gårdagens ridpass - Ådi

Gårdagen var de ridning som stod på schemat, dressyr med skänkelvikning's övningar. Innan så kände jag bara "fan, jag orkar inte rida Juan.." de gick iof okey i måndags, men jag rider hellre någonannan då han inte är min hästtyp. Så när Annie frågade om hon fick rida sin häst, så fick jag byta till Ådi. Och fy vad bra de gick!! 
Satte på en tinemang på honom, då han blir så framtung och stark och ridlärarn vi hade sa att den skulle hjälpa mig att få upp honom mera. Och vad glad jag var att vi satt på den, för fy vad stark han var på uppvärmningen. Stark o framtung till tusen är ingen bra kombo.. haha! Sen när vi väl hade värmt upp dom i skritt, trav och galopp så de gick supert på övningen. Han gick som en klocka och lyssnade i varenda liten hjälp jag sa åt honom att göra. Hade oxå en sån jäkla bra känsla genom hela passet, kände att jag kan faktist detta och jag är inte så dåligt som jag alltid sagt innan. Så, åh vad glad jag var efteråt! 
Sen red vi ju för en av de andra ridlärarna (vår ordinare var på kurs), och hon var oxå jättebra, förklarade bra och berömde mycket när man gjorde rätt, och hjälpte till om de blev fel. Så för henne vill jag rida för fler gånger! 

Bjuder på en halvsöt bild på mig & Ådi i somras, han är tjock iallafall! :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback