Dagens ridpass - Cocktail ♥ (Måndagens ridpass)

Cocktail var minst lika taggad och galen idag som han varit alla andra dagar vi haft fälttävlansridning på schemat.. Idag skulle vi hoppa in och ut ur ridhuset, hade ett lagom rättuppstående på 50 cm och sen huset framme. Dessutom hade vi två sockerbitshinder på utsidan av ridhuset. 

Han tyckte de var lite läskigt att hoppa ut ur ridhuset, jag med för den delen men vi gav jävla anemamma i de att klara de, och hoppa ut med ett väldigt fult språng.. haha! Sen körde vi rejser-galopp på utsidan och han drog på som faan, och taggade djävel när vi hoppa in igen till kompisarna! Sen fick jag knappt stopp på honom i ridhuset utan han körde fullt-ös-medvetslös, totalt! Fick styra in honom i väggen ett x antal gånger.. haha! Huset tyckte han var läskigt och de tog några språng innan han faktist kom över, dock ett 3 meter högt och minst lika långt med huvudet mellan benen, ifall den skulle bitas ;) 
Sista "ban-hoppning" vi körde var de oxå fullt-ös-medvetslös, han köttade o taggade djävel på galoppsträckan (och jag glömde sockerbitshindrena.. haha!) Sen fick vi knappt någon bra sväng då jag inte fick tillbaka honom i rätt tid, men han löste de så galant när jag väl styrde honom på hindren och lät han hoppa. 

Han har börjat kännas så otroligt pigg och glad nu för tiden, blir så himla glad när han kör gärnet och taggar igång, fina lilla 21 åringen! Världens finaste lilla ponny ♥
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback