Dubbelt hundvakt

Go'dag på er. Min frihet har nu börjat, och de känns såå skönt 
 
Min dag igår så gjorde jag inte värst jätte intressanta grejer. Vi åt glass vid lygnern, pratade massor om sommarplaner blandannat innan vi åkte hem och la oss i solen där vi låg halvsovande i flera timmar. Såå underbart skönt! Jouren hade tagit dubbel förstärkning idag, då dom säkert mindes hur jävliga vi var förra året, så att vara super-bad kom inte på frågan.. även huuur sugen och huuur välplanerat de var så kom vi aldrig undan jouren.. ;) 
Så jag hamnade i sängen vid 02.00-tiden inatt efter att ha pratat vegetarisk mat, gamla minnen och Liseberg med Isak! 

Imorse vaknade jag upp, totalt slut i huvudet och död. Men städade de sista i rummet innan jag gick till frukosten och första lektionen, Djurens biologi. Gjorde snabbt klart frågorna om fodersmältning, en kursutvärdering innan vi fick gå. Efter de så satt jag ute med ett gäng i klassen och pratade. Lektionen innan lunch var så dryg, så jag orkade inte göra klart alla uppgifterna då jag ändå kommer glömma bort dom när jag kommer tillbaka i augusti. Så jag gjorde 4 uppgifter innan jag drog, då mitt rum skulle besiktigast. Men dom kom aldrig så jag fick gå och hämta dom.. men de blev iallafall godkänt och nu kan en liten etta flytta in nästa termin! Efter lunch hade jag ett prov i svenska, och jag hade inte pluggat så jag skrev igenom de snabbt jag "trodde" att jag kunde, och jag hann med 13-bussen, underbart! Kom oxå hem nu vid 14:30, riktigt skönt att vara hemma. Kommer nog kännas konstigt att inte vara på internatet nu på kvällarna.. när jag ändå alltid är där.. så var de iallafall förra året, väldigt ensamt. Men jag överlever nog. Såhär ska jag leva resten av mitt liv, lika bra att träna under sommarlov då ;) 

Ikväll var tanken att jag skulle ut med Freja och ta ett glas i Göteborg. Men hon fick förhinder och vi bestämde en ny träff på söndag istället, frukostpicknick i slottskogen! Låter supermysigt enligt mig :) 
Så ikväll är jag dubbelt hundvakt åt två Heddor. En Golden retriver-Hedda och så lilla Bulldogg-Hädda. Så ikväll blir de hundmys, till 100 %!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback