mysig jobbhelg

Go'kväll på er! Denna dag har inte varit lika fin som de andra, men har ändå flytit på bra tycker jag. 

Började dagen vid 06:30, vaknade upp av fågelkvitter och sång, underbart! Vid 7 var jag ute i fårhuset för att börja med all fodring, nappning av de två lambisarna, kolla till den haltande tackan osv. Var klar där vid 9-tiden och tog mulen upp till grisarna där dom fick sin mat och medicin. Jag hade bett tjejen i ladugårn sätta in en ny bal till ungdjuren, så den andra var full av mögel och gick endast att använda tussar av den. Och denna var lika möglig och äcklig som den andra. Åh blir så trött.. så fick ta bort all mögligt och köra ut de som var fräscht i skottkärra, vilket tog dubbel så lång tid som annars.. åh blir såå trött! Förutom detta så har de gått superbra, helgen har gått snabbt och riktigt roligt att jobba. Och deffinitivt att få in cash cash cash till sommarens bravader! 

Nu ikväll så har vi storstädat hela lägenheten, så nu är den fräsch och fin till de utlänska gästerna som kommer hit imån. Somnade oxå en stund på soffan efter allt jobb, nappat bäbisarna och tagit en promenard runt gården. Riktigt mysigt att gå runt i shorts och en tjocktröja när de luktar verkligen sommarregn. Så underbart! Snart tänkte jag hoppa i säng, för imorgon står skola och hoppning på schemat! 

Hoppas er helg har varit lika mysig som min. Puss 
 
Bjuder på en mysig bild på fårisarna i hagen! 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback