Tisdagens ridpass - uppvisning på Cocktail

Idag var ponnyn mer huligan än vanligt, och då menar jag HULIGAN med stora bokstäver.

På uppvärmningen kändes han ganska lam och lyssna inte de minsta, när jag förstärkte min skänkel med ett dressyrspö blev de andra takter. Då blev han helt plötsligt superstark, framtung och drog ett flertal gånger, haha! Han hoppade på bra och var lite väl mycket frammåt på framhoppningen, men han hoppade fint och högt.
 
När folket började komma in vid 17, och vi skulle galoppera in blev han lite mer vild än tam och var överallt och ingenstanns.. men vi kom in galopperande tillsammans med Rosa utan några större problem, men fick hålla i honom ordentligt då vi skulle hålla ett avstånd till Annie & Baron (som vi skulle jaga). Han taggade till rejält iallafall och tyckte de var riktigt roligt att folk, för en gångsskull ser på honom.. haha ;) 
Efteråt så skulle alla galoppera in samtidigt och jag skulle vara längst bak, där fick han oxå ett litet spel och ville galoppera förbi alla andra, så jag släppte honom inte som jag faktist tänkte göra. Han blev lite fustrerad, men de gick iallafall att hantera honom. 

Under själva hoppningen så hoppade jag efter Rosa & Baron, han blev taggad som fan och fustrerad när jag inte släppte honom. När jag väl fick upp honom, så fick han mer "höjd" på sig och tog i istället för att mer eller mindre slänga sig över hindrena. Så fick göra några små halvhalter för att få kontroll på honom innan han fick hoppa, vilket han lyssnade jättebra på och jag fick mer kontroll över honom. På själva huvuduppgiften är jag nöjd över, sen gick de ju utför.. 
 
Efter alla hade hoppat två & två, så skulle vi nu hoppa först ensamma efter varandra och sen två & två igen efter varandra. Han var så dödens pigg och lycklig att inget hjälpte. Försökte göra halvhalter på honom i denna omgång oxå, vilket inte fungerade så bra utan han bara drog och köttade gärnet = slängde sig över hindrena. Jag hade mjölksyra så de sprutade i både armarna och benen, så släppte honom över hindrena och fångade upp honom igen efteråt. När de andra gick upp två & två blev han ännu piggare, jag ännu tröttare och vi fick flera missförstånd över första hindret, och andra hindret gjorde han en bock där jag inte kunde hålla mig kvar, utan ramlade av och var borta i någon minut. Jag minns ingenting när jag ramlade av, hur länge jag var borta utan fick tillbaka minnet när jag satt på stolen och massa människor var runt omkring mig och frågade hur de gick. Sen hade jag riktigt riktigt ont oxå, på höger sida och höger höft, där jag troligen ramlade av på. Cocktail hade iallafall kul och sprang runt några varv innan dom fick tag på ponnykräket ;) 
 
En bild på en duktig ponny under en Hannaträning i höstas

Och såhär misshandlad ser jag ut (fast de är bara en liten del..)..
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback