värme

Go'dag på er! Vilken värme vi har fått, woopaaa! :D 

Fick sova med öppet fönster inatt, då de var jättevarmt här i lägenheten, trotts att vi hade öppet överallt hela dagen.. Så fick vakna upp med fågelsång, sommardoft och ett stort leende. Så hoppade upp ur sängen, drog på mig kläderna och slängde i mig frukost innan jag begav mig ut i de fina vädret. Då var klockan runt 7 och jag påbörjade min jobbhelg! De har dock inte gått som en dans hela tiden.. ensilagebalen hos ungdjuren var mer eller mindre full med mögel på nedredelen. Så fick snabbt ta ur balen från kvigorna och försöka ta bort all mögel.. Så halva balen var mer eller mindre möglig. Ush och fy säger jag! Dom fick iallafall de som luktade och såg bra ut, får ta in en ny imorgon. Annars har de gått ganska bra, den ena mulen är lite jobbig att köra, då den hackar hela tiden men jag kom iallafall runt mina hagar vid Härkila. 

Nu har jag nyss ätit lunch bestående av soppa och pannkakaor. Så nu är jag riktigt mätt och vid 13 ska jag ut igen för jobbjobbjobb! Hoppas er dag blir bra, puss! 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback