Bulle-rulle

Go'kväll på er, läsare! Hoppas er vecka har varit bra, de har blivit lite dålig uppdatering av många olika själ.

I onsdags var ju jag och Nilsson iväg på Risk1:an på körskolan i Skene. De gick hur bra som helst, och de tre timmar flöt på som bara den och vi blev godkända, woop! Sen var vi tillbaka i skolan vid 13-tiden och då red jag ett väldigt dåligt ridpass på Bohun, men han är fin iallafall, fina Boko! På kvällen så firade vi Josse med tårta, skumtomtar och cola. Och jag åt av varje, oavsett hur mycket de tog emot så kopplade jag bort tankarna och åt. De var iallafall gott, o på kvällen kom ångesten men då är de bra att ta en ångesttablett så sover man hur gött som helst sen!
 
Igår var de torsdag och jag började dagen med en sovmorgon till 09:10, sen hade jag djurvård x 2 där vi jobbar om hudsjukdomar, så jag blev klar med min första sjukdom så nu har jag en kvar! På eftermiddagen hade jag tre timmar hästhållning där jag och Annie försökte att inte övermata vår Shire-valack eller förgifta honom med mycket selen, men de gick ihop tillslut! (som ni förstår så arbetade vi med foderstater..). Efter de hade jag en mattelektion men vi arbetade bara halva och fick gå sen. Så jag hann äta middag innan jag tog bussen 17:17 till körskolan för att ha körlektion 18:05. Körningen gick inte så jättebra, men har med mig studieboken hem så jag kan plugga på nu ikväll tänkte jag! På kvällen gjorde vi inte något speciellt, åkte runt i bilen, kollade till fåren och mjölkade ur en tacka som har inflamation/bakterier i ena spenen så de är blodblandat. Inte speciellt trevligt.. Jag somnade väl i sängen runt 00-tiden.

Imorse gick jag upp tidigt, packade ihop grejer som skulle med hem och grejer som skulle med till övningslägenheten. Sen hade jag företagsekonomi x 2, matte och en timme svenska innan jag slängde in grejerna i övningslägenheten och gick till bussen 14:11. Hade sällskap av Annie oxå så vi pratade massor och jag tog bussen hem från landvetter 15 och var hemma vid 15:30, SÅ SKÖN! Har verkligen väntat tills jag får komma hem, som jag har längtat! Så ikväll har jag varit hundvakt åt grannens bulldogg Hädda, sovit i soffan och nu har jag ätit lite kvällsmål. Så nu ligger bullen snarkande i soffan och jag ska strax gå ner med henne och sen sova, är verkligen dötrött.. 

Imorgon åker jag tilbaka till Strömma, för på söndag jobbar jag och ska flaska lammet vid 21-tiden! Tänkte vara hemma så länge som möjligt imån, och åka till skolan senare så jag är där vid 20-tiden. Skönt att tjäna pengar, men vill verkligen inte till skolan.. aja ja överlever nog! Ha en fortsatt bra fredagskväll, oavsett vad ni gör! Puss 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback