Mysiga söndagar

Go'dag på er. Hoppas er söndag har varit mysig, för de är de söndagar är tycker jag - supermyysiga!

Min förmiddag ute hos fåren och kvigorna gick bra. När jag kom ut i fårhuset på morgonen kollade jag till dom nyfödda trillingarna och dom var pigga och glada, något vingliga på benen men hyffsat pigga och dom har en mycket bra mor. Men när jag gick förbi dom andra så såg jag en liten vit ulligboll som ropade på mami, de hade fötts en liten rackare på bädden inatt, en liten rackare på ynka 3 kg. Hon var helt ensam, så trodde att de kanske var något döfött lamm också men de var de inte utan de var bara hon. Så satt in henne och hennes mor i en liten box där de får vara nu i något dygn framöver. Alla djur fick iallafall frukost innan jag själv gick in för att fixa frukost till mig själv. Sen flöt de väl på som vanligt under förmiddagen. Åt lunch 12-13 och efter de gick de bara utför. Inte nog med att jag gick rakt in med högerögat i en krok på fodervagnen (så har nu ett VÄLDIGT fint märke på högeröga..), kossor som inte flyttar på sig eller som ska äta upp fodervagnen istället för ensilaget som ligger utanför dom så stressade jag runt som en dåre och försökt hinna med så mycket som möjligt. Så nu är jag helt slutkörd i både kroppen och knoppen. Tur att man bara jobbar 2 dagar på en helg! ;)

Nu strax så tänkte jag ta bussen till Sätila, tycker jag förtjänar något gott nu ikväll eftersom jag varit med om så mycket jävligt i eftermiddag, så ett rör pringels (som jag inte ätit på undra år..) eller en godispåse hade suttit fint! Sen ska jag sätta mig framför Solsidan och Hellenius hörna och bara myysa ikväll, kanske något bra film? Ska försöka städa undan lite här oxå så jag inte har så mycket att städa imån!

Vi kanske hörs mer senare, vemvet? Kanske hittar något roligt att skriva om ;) 
Pussokram 
 
Gammal bild från.. ettan tror jag? Långt hår hade jag iallafall!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback