4 oktober - kanelbullensdag

Hellu på er! Nu har jag varit dålig på att uppdatera er, igen. Ber så hemskt mycket om ursäkt för de, men de har sina anledningar o själ. Men kan säga att denna veckan har gått fort, oerhört fort!

I måndags hade jag vanliga lektioner + en ridlektion som gick superbra, lite knagglig i början men sen släppte allting och de gick superbra. Hade självklart fina Bohun, och de blev några bilder ni fick se förut tidigare i veckan.

I tisdags var de oxå vanlig skoldag med samhäll x 3, svenska och idrott där jag inte kunde vara med på (skadad fot), så nu blir de vila och inget som kan anstränga foten mer än nödvändigt! Skulle ju egentligen iväg på tisdagskvällen till Göteborg och träffa en vän, men de sket sig som vanligt och jag stannade hemma med min fina strömmafamilj istället.
 
I onsdags var de buffertdag, dvs göra allting som man ligger efter med. Jag låg endast efter med lite bloggskrivning (skolbloggen om ridning/hästar), så jag gjorde klart de på två timmar och efter lunch skulle jag rida två hästar, men Emmett hade skav vid sadelläget så han fick stå, och jag red bara Bohun. Red ut tillsammans med Jossan & Candy och Stina & Ådi. Vi red först långa rundan i skritt, och joggade dom sen ca 10-15 min i paddocken med lösgörande övningar. Han var riktig avslappnad och mysig, lilla Bo-ko.

I torsdags var de vanlig skoldag igen, med svenska, djurvård x 2, hästkunskap x 3 och matte. Dagen rullade väl på bra och på eftermiddagen/kvällen tog jag, Emma och Hanna en sväng ner till gymmet och körde ett lätt-medel intensivt pass på maskinerna. Avslutningsvis gjorde jag magövningar x 2 och spinnade någon kilometer. De var iallafall ett gött pass! På kvällen åkte vi in till sätila, köpte lite godis och myste ner oss framför tv:n, drack te, åt mackor och åt godis. Bästa vännerna har jag, helt klart 
 
Idag är de fredag, HEMGÅNG, och de var varit en stressig och hetsig morgon. Hade sovmorgon så åt frukost sent, pratade med fotografen (skolfoto) om att flytta skolfotot till 09:00, men de blev bara massa krångel så istället sket vi i de för tillfället, sen hade jag matteprov och de gick ju kepprätt åt helvete rent ut sagt. Vid 11:30 får jag helt plötsligt infomation att naturfotograferingen är flyttad till 12:00, så alla sprang runt och stressade att ta fram maskiner, djur, klä på sig och sminka sig. Men de gick iallafall bra och nu har vi tagit alla kort som skulle ta! Sitter nu på min svenska lektion och försöker hitta insperation till att plugga.. de går inte bra men aja, ja överlever haha! Va gör de om hundra om, lixom ;) 

Nä nu får jag väl ta mit i kragen och plugga den sista halvtimmen, puss o kram! 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback