Frukostrast

Gomorgon på er! Hoppas allt är bra med er, här är de iallafall helt okey. Tänkte göra ett snabbt blogginlägg medans jag har frukostrast.

Igår så kände jag inte alls för att jobba i helgen, ville hellre vara hemma och njuta av mitt lov.. men nu känns de faktist helt okey sen jag gick upp. Så nu har jag gjort första passet, dvs fodrat alla djur och städat lite grann i stallarna. Efter rasten så ska jag strö hos kossorna, soppa gångarna, fylla på halm + lite mat i grisarnas box då de får stanna inne idag så dom håller sig underhållande och inte bryter sig ut ur stallet. Sen ska jag fixa alla vattenkoppar hos fårisarna och städa lite till. Sen vid 09:30-10 så kommer de folk för idag är de öppethus på Strömma gården. De blir hästhoppning, fårklippning, fårvallning och traktoruppvisning. Så om ni inte har något annat för er kan ni ju ta en sväng förbi Strömma som ligger mellan Göteborg, Kinna & Borås ;) 
 
Nä nu ska jag äta upp min frukost och sen sätta igång med allt arbete innan folket kommer! Vi hörs mer senare efter jag slutat.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback