Läkarbesök

Go'kväll! Hoppas ni har haft en mysig dag, trotts de äckliga höstvädret vi haft.

Igår så var de skoldag som vanligt. Jag ville verkligen vara med på idrotten så jag var med och gjorde magövningar och plankan, testade även "cykling" men då sprack knät helt och hållet, så kunde knappt gå efter de. Så ja, ingen bra idè att träna fast man är skadad! På eftermiddagen var jag helt ledig till 16 (dom andra hade ridning och jag kunde inte vara med..). Så kl 16-17 hade jag en religion's lektion och efter de så drog jag direkt till bussen för att träffa upp två barndomsvänner i Göteborg för att äta middag & fika. Vi satt på Cafè Cappuccino i ca 2,5 timme och pratade, och fikade. Jag åt en go räksallad till middag, en chailatte och till fikat åt jag en go äppelkaka med vaniljsås, hur gott som helst! Man måste få skämma bort sig i höstmörkret och regnet som öser ner! Tanken var att jag skulle tillbaka till skolan på kvällen, men jag fick verkligen akut ont i knät och kunde knappt röra mig överhuvudtaget. Så jag åkte hem till mamma för att gå till vårdcentralen imån. 

Så idag vaknade jag upp vid 8, fick en tid hos läkaren på vårdcentralen kl 10:30, så jag hann mysa runt hemma en stund, dricka en go vaniljlatte och skriva ett diskussionsinlägg som ni såg förut. Sen när klockan slog 10 så tog jag bussen ner till allum och gick haltande ner till vårdcentralen. Läkaren kollade på mitt knä som inte var lika svullet men relativt blått och gult. Han klämde och kände runt knät, musklerna i låren/vaden och de gjorde riktigt ont på vissa ställen. Men han sa sen att de troligtvis var en mjukdelsskada så inget ledband eller bitar av, de är ju skönt! Så ska gå på fortsatt vila i 10 dagar, äta antiinflamatoriskt i 10 dagar och gå till sjukgymnasten. Sen är jag frisk som en nötkärna igen! Kom tillbaka till skolan vid 14, och klippte då en häst och de var den enda lektionen jag kom tillbaka till. Ikväll har jag endast legat i soffan, kollat på tv, städat och packat mitt rum. Imorgon stannar jag kvar på skolan och jobbar över helgen. På söndagkväll åker jag hem och har lov i en vecka, wonderful! 

Jag tror dessutom jag håller på att hamna i en riktig höstdepression.. känner mig så orkeslös, irriterad och ingenting är roligt.. Så får boosta mig med massor vitaminer, fina vänner och massa mysiga hemmakvällar med doftljus och bra filmer. Shopping under lovet får de oxå bli, får ju faktist lön imån! Nu ska ja nog snart nana, pussokram 
 
Saknar dig, bästis 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback