En riktig höstig dag..

Hellu! Hoppas er söndag och helg har varit toppen, min har varit sådär. Rymda får x2, nyfödda frusna lambisar och blött som s*tan. Då är de inte kul att jobba!

Igårkväll så anlände jag till Strömma vid 19:47, då tog jag o Nathalie (som har helgen hos privathästarna) ett litet kvällsmål innan vi gick ut till stallet och tog in hästarna och kvällsfodrade dom. Efter de gick vi in igen, pratade massor och jag la mig vid 22:30-tiden. Dock kunde jag inte riktigt komma till ro och sova, utan vaknade ett flertalgånger under natten. 
 
Så ni kan gissa hur segt de var att gå upp imorse när klockan ringde 06:30. Men jag tog mig i kragen, hästarna ville ju ha sin frukost och jag mina pengar. Så jag gav dom frukost, sa till laugår'n att jag började jobba och sen hämtade jag min mule och körde iväg till fårhuset för att kolla all info om helgen där, då kommer koägaren förbi och säger att fåren rymde igårkväll och att dom, justnu, står utanför hagen. Så jag tog med mig mat upp dit, skramlade lite med hinken och alla får kommer springandes emot mig och in i hagen, haha så dumma är dom! Satt upp staketet tillfälligt igen för att ja ska hinna göra de andra morgonsysslorna innan jag började med att sätta upp nya stängsel. Så jag hann fixa Daqira's medicinering & temp och Devils mugg med hjälp av en i djurhuset. Hann oxå läsa igenom alla punkter i stallet och åka bort till skolhästarna för att försöka flygspraya alla och torka ögon. Men gick bara tag på 5 hästar så dom andra får klara sig utan flugspray! Emmett var oxå på ett riktigt djävulskt humör, han ville inte alls ta sig medicin, fast jag lockade med både krafft, hö och äpplen.. men med lite hjälp av Nathalie så fick jag tillslut tag i honom och han fick sin medicin efter mycket om o men! När jag kom upp till fåren vid ridhuset igen, så hade de sprungit igenom staketet IGEN.. så efter att lockat in dom med mat, satt jag upp staketet IGEN för att sen hämta en tjej i djurhuset som fick hjälpa mig att sätta upp ett riktigt staket. Så nu hoppas jag att dom håller sig inne! Innan lunch så öste regnet verkligen ner, så jag försöka göra saker inne och fixade även en mysig halmplats åt de två små nyfödda lambisarna, som bara är några dagar gamla. Så himla små o söta 

Efter lunch tog jag itu med att försöka hitta de får som är ute på bete runt Härkila. Körde fel en gång innan jag hittade dom.. haha sämst på att hitta ja. Men alla var på sin plats och fick sin mat och vatten. Så inga problem med rymligar där! Senare under eftermiddagen gjorde jag lite ströjobb och innan jag slutade eftermiddag's fodrade jag även djuren, så nu är alla djur mätta och glada! 

När jag kom in så åt jag middag, slocknade en stund i soffan och har nu myst ner mig med en kopp te. Känner mig lite små krasslig efter en blöt dag så ska sitta inne nu ett tag innan jag ska upp o kolla till lammen och fodra hästarna. Imorgon är de skola igen och jag börjar 10:20 och efter lunch har jag ridning i 3 timmar, woopa! Så ja, de är de jag ska göra sen. Ska även fixa lite tidsinställda inlägg och visa bilder från gårdagen hos kusinerna och dagens bilder på alla fina djur! 

Puss 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback