Helger går så snabbt så snabbt..

Go'kväll på er. Nu har de blivit dålig text-uppdatering i helgen, igen! 

I fredags så var jag hemma vid 16:30, skulle egentligen med bästis till Partille RK, men eftersom jag tydligen är "bannlyst" därifrån pga mina åsikter om deras hästhantering och att dom tar bort hästar som faktist skulle kunna bli sällskapshästar, så ville jag inte skapa mer kalabalik så stannade hemma! Pussade istället massvis på världens finaste Bulldogg Hädda 
 
I lördags gick jag upp tidigt, gjorde iordning en snabb och ny variant på havregrynsgröt med kardemumma och kanel med massa blådär - supergott o den ska jag äta flera gånger, helt klart! Nya nyttiga julgröten kanske? Och eftersom jag åt så tidigt så var jag hungrig igen redan vid 11-tiden. Gjorde då en Brunch, en amerikansk brunch med Amerikanska pannkakor, några skivor bacon och lingonsylt - supersmarridgt! Efter de skråvmålet så gjorde jag mig iordning för att gå ner till allum med min mor och handla lite mat. Kollade även på nya o billiga träningstoppar och nya hösttoppar, tills jag kom på att jag faktist ska till Ullared på onsdag o där blir de billigt, billigt, billigt ;)
Men jag köpte faktist ett silverhalsband för mitt presentkort jag hade på Guldfynd. Så jag köpte ett riktigt snyggt, ganska stort hjärta med fin kedja till. Riktigt nöjd med mitt kap, kommer användas mycket. De är sjukt snyggt med fina silverhalsband som betyder något extra! På kvällen så gjorde jag ett träningspass, styrka-ryttare blev de denna gången men gjorde första omgången på medel-nivån och andra omgången på lätt-nivån och 30 sek kondition mellan övningarna. De tog ca 50 min att göra de och jag var helt slut i kroppen efter de passet. Men skönt att få bli av med lite energi iallafall!
 
Idag, söndag, var tanken att jag o bästis skulle till Liseberg, men vi skippade den tanken då de regnade spön i backen hela dagen och Lisse har öppet två helger till för denna säsong. Så denna dag har jag ätit, sovit, städat och fixat mitt rum. Skulle oxå träna på kvällen tänkte jag, men hade ingen absolut lust till de så skippade de helt faktist, de får bli ett medel-pass + kondition imorgon istället! Klickade även hem två stickade tröjor och en ny topp idag, så de kommer komma under veckan, spännande som tusan!

Imorgon är de måndag, ny vecka och nya tag. Jag börjar den nya veckan med en studiedag och sen slappt schema hela veckan. Imorgon kanske jag o barndomsvännen ska till vårt gamla dagis o skola o hälsa på, men de får vi se om de blir av. Är mer sugen på att åka in till Göteborg, sätta mig på ett mysigt cafè och fixa lite plugg.. ja, vi får se vad jag hittar på och vad vädret väntas att bli! Nu ska jag fortsätta mysa i mitt rum med doftljus, lyssna på Alice B och prata med folk, eller sätta på en film.. Puss 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback